مطالعات آمایش سرزمینی و توسعه استان اردبیل ابلاغ شد

اردبیل - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: مطالعات آمایش سرزمینی و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌های این  استان در قالب مجلد به فرمانداران ۱۲ شهرستان ابلاغ شد.

داود شایقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با ابلاغ مطالعات آمایش سرزمینی استان تلاش بر این است تا طرح‌های توسعه‌ای براساس افق ۵، ۱۰ و ۱۵ ساله براساس این سند تهیه و تدوین شود.

وی گفت: در کنار تدوین سند آمایش سرزمینی مطالعات توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان‌های استان اردبیل ابلاغ شد تا در شهرستان‌ها نیز فرمانداران و مدیران برنامه‌های توسعه‌ای و تحولی را انجام دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: در قالب سند توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی روستایی ۷۰۳ روستای استان مورد مطالعه دقیق در ابعاد اقتصادی و اشتغال قرار گرفته تا تحرک بیشتری را در روستاها با محوریت تولید و جلوگیری از مهاجرت‌ها شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در این مطالعات تحلیل‌های دقیق اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی، منابع طبیعی، ساختار سکونتی، مخاطرات زیست محیطی، راهبردهای توسعه استان و همچنین شناسایی اهداف بنیادین و تبیین چشم انداز کلان استان در هشت فصل در نظر گرفته شده است.

شایقی بیان کرد: این مطالعات به صورت دقیق هدف‌گذاری شده تا اهداف مورد نظر در ساختار تحول‌آفرین در استان اردبیل محقق شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: در بخش روستایی نیز مدل‌های توسعه فضایی، توسعه اقتصادی با محوریت اقتصاد مقاومتی، توسعه پایدار روستاها ، الگوهای ارائه شده، الگوهای نظری و روش‌های آماری و نمونه‌گیری مستند مورد توجه قرار گرفته تا توسعه پایدار مناطق روستایی را با یک نظام اقتصادی تحول‌آفرین شاهد باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha