تولید برق در هرمزگان به پنج میلیون مگاوات ساعت رسید

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان گفت: میزان تولید انرژی خالص برق در استان طی سه‌ماهه نخست امسال نزدیک به پنج میلیون مگاوات ساعت رسیده که رشد سه درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

به گزارش ایرنا، رضا مهرانی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: از مجموع تولید انرژی خالص نیروگاه ‌های استان، ۵۳ درصد سهم نیروگاه‌های دولتی و ۴۷ درصد سهم نیروگاه‌های بخش خصوصی بوده است.

وی با بیان رشد ۴۱ درصدی تولید نیروگاه هنگام در سه‌ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ادامه داد: نیروگاه‌های بندرعباس، کلاسF هنگام و ایسین به ترتیب میزان یک‌میلیون و ۲۳۴ هزار و ۱۱۲ مگاوات ساعت، ۷۱۰ هزار و ۵۶ مگاوات ساعت و ۶۸۹ هزار و ۱۳۴ مگاوات ساعت انرژی خالص را تولید کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق هرمزگان اظهار کرد: تولید انرژی خالص نیروگاه ‌های حرارتی خصوصی استان نیز در بهار امسال ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۸۰۱ مگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است.

وی ضمن اشاره به تعمیرات انجام شده در نیروگاه‌های بندرعباس و ایسین توسط کارکنان متعهد، متخصص و تلاشگر این نیروگاه‌ها، عنوان کرد: در نیروگاه بندرعباس تعمیرات اساسی واحد بخار(S۴)، تعمیرات نیمه ‌اساسی توربین واحد بخار (S۱ ) و پروژه ‌های رفع محدودیت تولید واحدها نظیر بازسازی المان‌های معیوب بویلر و شست وشوی شیمیایی لوله‌های کندانسور به پایان رسیده و این نیروگاه در سال ۱۴۰۲ آمادگی تولید با توان بیش از یک‌هزار مگاوات را دارا است.

مهرانی اعلام کرد: در نیروگاه ایسین نیز با انجام تعمیرات اساسی واحدهای گازی (G۱۱) و (G۱۲)، هر چهار واحد گازی و سیستم مدیای این واحدها جهت گذر موفق از پیک مصرف تابستان آماده تولید حداکثری هستند.

وی در پایان یادآورشد: با تلاش نیروهای خدوم در صنعت نیروگاهی، تمامی واحدهای نیروگاهی هرمزگان در پیک بار تابستان با حداکثر توان عملی در مدار هستند و از مردم خواستاریم صرفه‌جویی در مصرف برق را در اولویت این روزهای خود قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha