۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85160813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واحدهای تولیدی با توجیه اقتصادی احیا می‌شوند

اهواز- ایرنا- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: واحدهای تولیدی راکدی که از توجیه اقتصادی برخوردار هستند؛ احیا خواهند شد.

محمدباقر آقاعلیخانی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از برگشت به تولید برخی صنایع باید گذر کرد چون توجیه اقتصادی ندارند ، بیان کرد: برگشت به تولید واحدهای صنعتی از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین ستاد احیای کشور با جدیت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه واحدهایی که توجیه اقتصادی دارند با تزریق نقدینگی و رفع موانع به چرخه تولید بازگردانده می شود ادامه داد: منابعی در اختیار این ستادها وجود دارد که در مسیر برگشت به کار واحدهای تولیدی استفاده خواهد شد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور همچنین با بیان اینکه صنایع بزرگ سهم بیشتری در حوزه تولید خوزستان دارند افزود: این صنایع می‌توانند حامی توسعه تولید و اشتغال در واحدهای تولیدی پایین دست استان باشند.

آقاعلیخانی با بیان اینکه ستاد تسهیل برنامه دارد که چرخه واقعی حوزه تولید را در هر استان از ابتدا بررسی کند افزود: این برنامه در خوزستان به عنوان یک استانی صنعتی بزرگ کشور آغاز شده و به تدریج در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: حوزه تولید چالش‌های جدی را در سال‌های اخیر تحمل کرده و ناپایداری‌های زیادی داشته است که به همین منظوردر نظر داریم تمامی بخش‌ها و فرآیند تولید را بررسی کنیم.

به گفته وی، نتیجه این بررسی ها کمک حداکثری به صنایع خواهد بود.

آقا علیخانی اظهارکرد: تلاش داریم با کمک واحدهای تولیدی اقدامات موثری را در حوزه محیط زیست انجام دهیم ، به عنوان مثال استفاده از انرژی های تجدید پذیر در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر مد نظر است.

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجرا است گفت: با استفاده از این ظرفیت می‌توان موانع پیش روی واحدهای تولیدی در یک استان را از ابتدا تا انتها بررسی و در صورتی که لازم باشد برای حمایت از واحد تولیدی رویه و دستورالعمل های جدید ابلاغ کرد.

۲ هزار واحد تولیدی در خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰ واحد راکد و نیمه راکد هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha