چین: اهمیت زیادی برای روابط با اتحادیه اروپا قائل هستیم/ از سفر بورل استقبال می‌کنیم

تهران- ایرنا- درحالی که خبرگزاری رویترز روز گذشته از تصمیم چین برای لغو برنامه سفر جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پکن خبرداده بود، امروز سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: اهمیت زیادی برای روابط با اتحادیه اروپا قائل هستیم و از سفر بورل هم استقبال می‌کنیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری امروز خود گفت: چین اهمیت زیادی برای روابط چین و اتحادیه اروپا قائل است و مبادلات خود را با اتحادیه اروپا در همه سطوح و در همه زمینه ها حفظ کرده است. ما از نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی استقبال می کنیم.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که این کشور آماده میزبانی از بورل و حفظ ارتباط با اتحادیه اروپا است.

پیش از این رویترز نوشته بود، چین سفر برنامه ریزی شده جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی را که برای هفته آینده برنامه ریزی شده بود، لغو کرد.

این رسانه به نقل از سفیر اتحادیه اروپا در چین نوشت: بورل قرار بود به پکن سفر کند تا با مقامات چینی دیدار و درباره مسائل استراتژیک از جمله حقوق بشر و جنگ روسیه در اوکراین گفتگو کند.

به گزارش ایرنا، سفر بورل به چین قرار بود در ماه آوریل (فروردین ۱۴۰۲)، انجام شود اما به دلیل ابتلای او به کرونا به زمان دیگری موکول شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha