۲۵۰ سالن سینما از آغاز دولت سیزدهم، تکمیل و راه‌اندازی شده است

اصفهان - ایرنا - معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور گفت: با پیگیری این سازمان از ابتدای شروع بکار دولت سیزدهم و با همکاری شهرداری‌ها، بخش خصوصی و حوزه هنری موفق به تکمیل و راه‌اندازی بیش از ۲۵۰ سالن سینمایی در سراسر کشور شده‌ایم.

به گزارش ایرنا، محمد خزائی روز چهارشنبه در مراسم راه‌اندازی سینما "فرهنگ" شهرستان مبارکه از توابع استان اصفهان افزود: ۵۸۰ سالن سینما در ۴۰ سال گذشته در کشور ساخته شده بود اما دولت سیزدهم متعهد شد که در مدت چهار سال ۴۰۰ سالن به زیرساخت‌های سینمایی کشور اضافه کند که تاکنون ۲۵۰ سالن آن احداث و راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر بیش از ۲۲۰ شهرستان کشور با داشتن جمعیت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر فاقد حتی یک سالن سینمایی هستند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ایران صاحب صنعت سینمایی و جزو ۱۲ کشور مطرح دنیا در عرصه صنعت سینماست و از تولیدات و هنرمندان برجسته‌ای نیز برخوردار است اما در حوزه زیرساخت‌های سینمایی از کشورهای بسیار عقب‌افتاده محسوب می شود.
وی اضافه کرد: بیش از ۶ هزار سالن سینما در روسیه و سه هزار سالن سینما در ترکیه وجود دارد و وضعیت توسعه فرهنگی کشورهای منطقه هم نسبت به ما خیلی بهتر است.
خزایی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته توجه چندانی به این نیاز فرهنگی مردم کشورمان نشده است، خاطرنشان کرد: این خواسته مردم در یک دهه اخیر و بویژه پنج سال گذشته بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه سالن سینما فقط محل دیدن و نمایش فیلم نیست، تصریح کرد: سالن سینما در کاهش آسیب های اجتماعی و نیز توسعه آموزش و مسائل فرهنگی هم نقش موثری دارد.
خزایی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد و حوزه فرهنگ و هنر یکی از محرومترین وزارتخانه‌ها در کشور است.
وی با بیان اینکه نگاه کلان نسبت به برنامه‌ریزی و بودجه باید تغییر کند، ادامه داد: ۱.۵ درصد از بودجه کل کشور مربوط به حوزه فرهنگ و هنر است و توسعه زیرساخت‌ها و احداث سالن‌ها نیز باید از محل همین بودجه انجام شود.
رییس سازمان سینمایی کشور گفت: برغم سفارش مسوولان و در رأس همه آنها رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به فرهنگ، هنوز این مقوله در کشور ما از همه لحاظ مظلوم است.

۲۵۰ سالن سینما از آغاز دولت سیزدهم، تکمیل و راه‌اندازی شده است
به گزارش ایرنا، سالن سینما فرهنگ مبارکه، امروز با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور و مقامات محلی به بهره‌برداری رسید.
برای احداث این سالن با ظرفیت ۱۵۰ صندلی در ۲ سال گذشته، حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری مبارکه هزینه شده است.
شهرستان مبارکه با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha