پیشنهاد تخصیص اعتبارات صندوق ذخیره ارزی برای مدارس تخریبی در برنامه هفتم

تهران- ایرنا- رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور گفت: پیشنهاد ما این است که در برنامه هفتم توسعه تامین سه میلیارد دلاری از محل صندوق ذخیره ارزی برای نوسازی مدارس تخریبی که در بند ۳ ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه هم وجود داشت، اعمال شود.

حمیدرضا خان محمدی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره برنامه‌های پیشنهادی سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد:در ارتباط با مدارس تخریبی و نیاز به مقاوم‌سازی حکمی را پیشنهاد دادیم که تنفیذ شود و از محل صندوق ذخیره ارزی براساس اقتضائات قانون بتوانیم از ظرفیت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما درباره بند ۳ماده ۶۳ در برنامه ششم توسعه است که با یک تغییر این موضوع دوباره تنفیذ شود، در برنامه ششم توسعه عنوان شده که برای تخریب و بازسازی مدارس که در قانون آمده سه میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی در اختیار نوسازی قرار گیرد که این مدارس ساماندهی شود و قصد داریم که این حکم را به صورت مجدد تنفیذ کنیم.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور عنوان کرد: همچنین آموزش و پرورش در این برنامه بر توجه به خیرین تاکید بسیاری داشته است، بحث تکریم خیرین یکی از برنامه‌های ماست بطور مثال در احکام صادره آمده است که هر زمانی که خیری حتی یک ریال برای مدرسه ساز و کارهای خیر آورده داشته باشد، دولت موظف است که معادلش را در بودجه سنواتی بیاورد.

خان محمدی افزود: در این راستا خیرین مدرسه ساز، آورده‌های بسیاری آورده‌اند که ما هنوز به تعهد خود در مقابل آنها به طور کامل عمل نکرده‌ایم، این موضوع برای ما مهم است و یکی از پیشنهادات ما برای انجام تعهد در مقابل خیرین‌ است.

وی یادآورشد: برنامه‌های هفتم توسعه مناسب با اهداف سازمان نوسازی مدارس است و در این برنامه در حوزه اختصاصی خود موردی برای حذف نداشته است.

به گزارش ایرنا، لایحه برنامه هفتم توسعه ۲۸ خرداد توسط رییس جمهور تقدیم مجلس شد و به طور رسمی در هفته اول تیرماه در دستور کار بررسی کمیسیون های تخصصی مجلس قرار گرفته است.

لایحه برنامه هفتم توسعه که سند بالادستی کشور محسوب شده و چشم انداز و مسیر حرکت سه قوه را در پنج سال آینده ترسیم می‌کند، در ۷ بخش و ۲۴ فصل (۱۱۷ ماده) و در چارچوب اسناد بالادستی و ٢٦ سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول دولت مردمی تدوین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha