شرایط معافیت سربازی خانواده‌های دارای معلول در کرمانشاه اعلام شد

کرمانشاه – ایرنا - معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: در راستای حمایت از خانواده های دارای فرزند معلول و برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت تنها فرزند ذکور سالم خانواده های دارای فرزند معلول شدید، به ماده ۶ قانون جامع حمایت از معلولان افزوده شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ «مسعود همتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در ماده ۶ قانون خدمت وظیفه عمومی یکی از فرزندان ذکور بواسطه معلولیت پدر و یا مادر و یا ۲ فرزند معلول خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می شوندکه معافیت فوق نیز به این ماده افزوده شده است.

وی تاکید کرد: واجدین شرایط می توانند با تاییدیه سازمان بهزیستی از طریق یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) محل سکونت برای ثبت درخواست خود اقدام و از رده وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود پیگیری نمایند .

وی افزود: به عنوان مثال، در خانواده دارای یک فرزند ذکور سالم و یک فرزند معلول ،در صورت تایید معلولیت شدید فرزند از سوی سازمان بهزیستی و شورای پزشکی وظیفه عمومی ،تنها فرزند ذکورسالم خانواده از خدمت دوره ضرورت معاف می شود.

همتی در پایان گفت: مشمولان و خانواده های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir و یا کانال سازمان در پیام رسان های داخلی(سروش،ایتا و روبیکا) به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha