آغاز عملیات اجرایی بندرگاه جدید بندرلنگه همزمان با سفر رییس جمهور

بندرعباس  ایرنا - استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرورت سرعت‌بخشی در آغاز عملیات اجرایی بندرگاه جدید بندرلنگه، گفت: عملیات احداث این بندر در پس‌کرانه و خشکی باید در سفر رئیس جمهوری آغاز و برای این مهم زمین به اندازه کافی تخصیص پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی شامگاه چهارشنبه در نشست با علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت حفظ پس‌کرانه‌های بنادر و اراضی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری پس‌کرانه بندر شهید رجایی، اظهار کرد: به هیچ عنوان موافق تخصیص زمین در پس‌کرانه‌ بندر شهید رجایی برای احداث پالایشگاه و صنایع دیگر نیستیم.

وی در این باره توضیح داد: ممکن است اتفاقی که برای بندر شهید باهنر افتاده و امکان توسعه را به دلیل استقرار مراکز در پیرامون آن از بین برده برای بندر شهید رجایی نیز تکرار شود.

بنادر هرمزگان با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) لایروبی شود

استاندار هرمزگان در ادامه با بیان اینکه بنادر کوچک استان به دلیل رسوب‌گذاری ظرفیت‌های پهلوگیری‌شان روز به روز در حال کاهش یافتن است، گفت: بسته لایروبی بنادر استان طراحی و در قالب تهاتر با قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) لایروبی تمامی بنادر آغاز شود.

دوستی همچنین بر جذب نیرو در شرکت‌های وابسته به سازمان بنادر از طریق آزمون و با اولویت نیروهای بومی تاکید کرد و افزود: درخواست داریم سازمان بنادر و دریانوردی نیز یک هنرستان در حوزه تخصصی خودش ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با تاکید بر لزوم ساماندهی ورودی شهر بندرعباس از غرب بندرعباس و میدان سایت، خواستار مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان در این طرح شد.

مذاکره سازمان بنادر با سرمایه‌گذاران خارجی‌ها در توسعه طرح‌های ریلی و بندری هرمزگان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز ضمن موافقت با طرح ساماندهی ورودی شهر بندرعباس و میدان سایت و همچنین احداث هنرستان تخصصی در استان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند سرعت توسعه استان را افزایش دهد در حوزه دریا است و سازمان بنادر و دریانوردی نیز تلاش می‌کند منابع مالی را از طرق مختلف به هرمزگان بیاورد.

علی اکبر صفایی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی سازمان در استان هرمزگان هزینه شده است،گفت: یک نمونه از آن ساخت ۱۵۰ هزار تن سیلو در استان هرمزگان با هزار و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری خصوصی است.

در همین هرمزگان بر روی سه قرارداد با خارجی‌ها درحال مذاکره برای توسعه زیرساخت‌های بندری و ریلی هستیممعاون وزیر راه و شهرسازی بیان‌کرد: دولت روی بحث ارتباط با همسایگان کارهای بزرگی را انجام داده و در همین هرمزگان بر روی سه قرارداد با خارجی‌ها درحال مذاکره هستیم که نهایی‌ شدن آن باعث توسعه سرمایه‌گذاری قابل توجهی برروی زیرساخت‌های بندری و ریلی این استان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد دریا در تلاش هستیم تا سازمان بنادر را به حلقه‌ وصلی برای انسجام بخشی فعالیت‌های دریایی تبدیل شود.

صفایی اضافه کرد: طرح جامع را نیز در هشت ماه آینده به اتمام خواهیم رساند و مقدمات آغاز طرح ابراکوسیستم دریایی در بنادر هرمز، نخل‌ناخدا و شهید حقانی نیز در حال آماده شدن است‌.

به گزارش ایرنا، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سفری یکروزه به هرمزگان ضمن بازدید و رصد آخرین وضعیت طرح‌های عمرانی و ظرفیت‌های توسعه‌ای بندر شهید رجایی بر نقش جزیره‌ها در توسعه اقتصادی و رونق معیشت مردم تاکید کرد و گفت: طرح‌های آینده این سازمان در جزایر با رویکرد توسعه اقتصادی و اجتماعی تعریف می‌شود.

وی در این بازدید با اشاره به تردد سالانه ۱۳۰ هزار فروند کشتی به بنادر ایران از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مجموعه فعالیت‌های کشتیرانی، بندری و لجستیکی خبر داد و ابراز کرد: مجموعه کشتی‌ها و خطوط لاینری که بندر شهیدرجایی را به نقاط مختلف دنیا وصل می‌کند شرایطی را برای فعالان اقتصادی و تجار فراهم کرده است که می‌توانند در کشورهای مختلف دنیا فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و تبادل کالا داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha