به گزارش ایرنا، مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال صبح پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ با حضور «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهور، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و «سید پرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان، افتتاح شد.
مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال که صبح امروز افتتاح شد، دوآب شهرستانک در استان البرز را به پل زنگوله در استان مازندران متصل می کند و با بهره برداری از آن، ۳۰ دقیقه از زمان سفر کاسته میشود.
این مسیر شامل ۱۷ رشته تونل و ۹ دستگاه پل به طول ۱۹.۷ کیلومتر است و ۸۶ درصد آن از تونل ها و گالری ها عبور می کند. برای احداث مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، به ارزش روز، ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده و به نسبت جاده چالوس، ۵ کیلومتر از مسیر را کوتاهتر میکند.
با بهره برداری از این مسیر و حذف پیچ و خمهای جاده چالوس، احتمال وقوع سوانح جاده ای به میزان قابل توجهی کاسته شده و سالانه ۱۲.۵ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی میشود.
کاهش آلایندهها به میزان ۵۱۱ تن در سال و همچنین کاهش استهلاک وسائل نقلیه عبوری، از دیگر ویژگی های تردد مسافران در این مسیر است. برای ساخت این مسیر از قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، روزانه بالغ بر ۳۰۰۰ نفر فعالیت داشتند و ۱.۱ میلیون متر مکعب علمیات کوهبری، ترانشه، سنگبرداری و خاکریزی در آن انجام شده است.
نظر شما