ساخت اورژانس جاده‌ای در خرانق اردکان یزد آغاز شد

یزد- ایرنا- عملیات اجرایی اورژانس پیش بیمارستانی جاده‌ای، روز پنجشنبه در مراسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهر خرانق اردکان یزد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی خرانق اردکان در مسیر یزد به طبس در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و زیربنای ۳۰۰ مترمربع ساخته می شود؛ هزینه ساخت این پایگاه پنج میلیارد تومان اعلام شده که با حمایت بخش خصوصی ساخته می شود.

در سطح شهرها و جاده های استان یزد ۶۱ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی و یک پایگاه اورژانس هوایی و همچنین یک اتوبوس آمبولانس فعال است.

خرانق در شمال یزد و در ۷۰ کیلومتری شهرستان اردکان، در مسیر جاده اردکان به طبس قرار گرفته است.

بازدید از کاروانسرای خرانق اردکان

وزیر میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی در ادامه سفر خود به اردکان یزد از کاروانسرای خرانق این شهرستان بازدید کرد.

ضرغامی در این بازدید، نظارت بیشتر متولیان بر حفظ و بقای این مجموعه را خواستار شد؛ وی همچنین از محصولات صنایع دستی در این کاروانسرا و اقامتگاه‌های آن بازدید کرد.

کاروانسرای خرانق که قدمت آن به زمان صفویه برمی‌گردد در دوران قاجار بازسازی شد؛ این مجموعه تاریخی از نظر پوشش سقفی و طاق های خود جاذبه‌ای منحصر به فرد است و قوس‌های زیبا و جذاب آن چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند؛ متولی این مجموعه در حاضر اوقاف بوده و از آن به عنوان مجموعه اقامتی استفاده می‌شود.

بازدید از روستای تاریخی خرانق، زیارتگاه چک چک، بافت تاریخی عقدا و بافت تاریخی اردکان، افتتاح فاز اول پارک کوهستان و آغاز عملیات اجرایی هتل پنج ستاره از جمله برنامه های سفر "سید عزت الله ضرغامی" به اردکان است.

اردکان در ۶۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha