استاندار: اجرای برنامه "یزدنوین" در دستور کار همه سازمان‌ها و نهادها باشد

یزد - ایرنا - استاندار یزد با بیان اینکه برنامه "یزدنوین" باید در بین اقشار مختلف به اشتراک گذاشته شود زیرا هرچقدر مشارکت مردم و نخبگان و کارشناسان بدنه اداری بیشتر باشد، این برنامه با تغییر مدیران دچار خلل نمی‌شود، از سازمانها و نهادهای استان هم خواست این برنامه را در دستور کاری خود قرار دهند.

برنامه تحولی "یزد نوین" که به ابتکار استاندار این استان طراحی شده مسیر توسعه استان را در ۱۰ حوزه مختلف برای ۲۰ سال آینده ترسیم کرده است که شامل "تامین پایدار آب، اقتصاد دانش بنیان، افزایش بهره‌برداری از انرژی خورشیدی، گردشگری، کشاورزی، نساجی، پوشاک، سامان خانواده، ارتقاء سرمایه انسانی و توسعه ورزش" است و با هدف شتاب بخشی به پیشرفت استان و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کم‌نظیر یزد در راستای سیاست‌های دولت با مشارکت نخبگان و متخصصان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی، روز پنجشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: اجرایی شدن برنامه یزد نوین بسیار لازم و ضروری است و در دستور کار همه سازمانها و ارگانها قرار گیرد.

وی ادامه داد: محلی برای رصد پیشرفت و تحول استان خالی بود که در برنامه یزد نوین دیده شد؛ برنامه های یزد نوین قابل ویرایش و بازبینی است و اگر نقایصی داشته باشد بر طرف خواهد شد .

فاطمی اظهار داشت : پیوست رسانه ای برنامه یزد نوین نیز حتما باید دیده و اجرایی شود و به صورت مستقیم مردم در جریان این برنامه قرار داشته و نسبت به جمع آوری نقطه نظرات همه اقشار اقدام گردد.

مجید دهقانیزاده، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این نشست گفت: پروژه یزد اقلید در روزهای پایانی دولت قبل افتتاح شده بود که متاسفانه قابل بهره برداری نبود و لذا در این دولت بودجه ای تخصیص یافت تا این گذر مهم متصل به شمال و جنوب کشور هر چه زودتر به صورت درست افتتاح شده و به مردم خدمت رسانی شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:برنامه هفتم در دستور کار مجلس است و پنج سال آبنده کشور در این برنامه رقم می خورد و لذا حتما دستگاههای اجرایی پیشنهادت خود را به نمایندگان ارائه کنند تا در نظر گرفته شود.

محمد صالح جوکار افزود:محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس ۵ سال آخر و دیگر موارد نیز در دستور کار قرار دارد اما به منزله قطعی بودن نیست و در کمیسیون مربوطه در حال بررسی است ،همچنین بین حقوق دولتی و خصوصی تفاوت بسیار زیادی وجود دارد و ناعدالتی ایجاد می کند لذا نظام هماهنگ پرداخت نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: مردم باید با چشم خود بینند که تحول اساسی در برنامه هفتم صورت گرفته و البته برنامه ششم مبتنی با واقعیت ها نبود و در برخی از موارد حداکثر فقط ۳۵ درصد برنامه اجرایی شده و محقق شده است .

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید نقشه راهی را داشته باشیم و بر اساس این نقشه حرکت کرده و آینده را ببینیم و نباید مشکلات روزمره ما را از چشم انداز ترسیم شده دور کند.

استاندار: اجرای برنامه "یزدنوین" در دستور کار همه سازمان‌ها و نهادها باشد

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست های استانی نیز باید تغییر یابد و شاخص ها باید مشخص شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha