۳۰ اولویت در برنامه تحولی یزد نوین در حوزه گردشگری مشخص شد

یزد_ ایرنا _ مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد با بیان اینکه استان با مسائل متعدد و مختلفی در حوزه گردشگری روبرو است  گفت: بر این اساس۳۰ اولویت در برنامه‌های تحولی استان در این بخش مورد شناسایی و در اولویت قرار گرفته که به صورت مستمر کنترل و پایش می‌شوند. 

به گزازش ایرنا، احمد آخوندی دوشنبه شب در نخستین نشست کنترل و پایش برنامه تحولی گردشگری استان یزد با تأکید بر لزوم ارائه گزارش‌های دقیق و واقع بینانه، هدف برنامه تحولی یزد نوین را ارایه گزارش‌های دقیق و مبتنی بر واقعیات دانست.

مسول پیگیری های ویژه برنامه های تحولی محور گردشگری یزد در ادامه به ارائه گزارش در خصوص اقدامات صورت گرفته در این حوزه پرداخت و تصریح کرد: برای تقویت ظرفیت فرودگاهی استان خرید پنج فروند هواپیما، ایجاد پل اتصال هواپیما، احداث برج مراقبت جدید، ایجاد ترمینال جدید , راه اندازی یک مرکز تعمیر هواپیما در استان و توسعه خدمات فرودگاهی در دستور کار قرار گرفته است.

آخوندی با اشاره به اهمیت متنوع‌سازی گردشگری بر لزوم توجه به حوزه‌هایی مانند گردشگری شکار، گردشگری سلامت و گردشگری ورزشی, نجو م و غیره تأکید کرد.

مسئول مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان یزد هم ضمن تشریح فعالیت مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان گفت: فصل جدید فعالیت‌های این مرکز با هدف عمق بخشی و تسریع در اجرای پروژه‌های برنامه‌های تحولی در قالب چارچوب های تخصصی با استفاده از ابزارهای جدیدی آغاز شده است.

اکرم فداکار با تأکید بر لزوم توجه به ارائه گزارش‌های واقع بینانه افزود: به منظور ارائه گزارش‌های دقیق و قابل سنجش تلاش می کنیم تا فرم‌های شکست طرح و گزارش گیری های ماهانه از برنامه‌های تحولی بر اساس استانداردهای تخصصی انجام شود.

جعفر رحمانی معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، هم در ادامه این نشست بر عوامل مختلف مؤثر بر گردشگری تأکید کرد و گفت: برخی از این عوامل خارج از کنترل نهادهای متولی هستند و برنامه‌های تحولی و اقدامات باید با در نظر گرفتن این عوامل تعریف و عملیاتی شوند به نحوی که منجر به تضعیف پروژه‌ها نشود.

در این نشست چهار پروژه از ۱۶ پروژه شامل تاسیس شرکت هواپیمایی, راه اندازی مرکز آموزش و توسعه سرمایه انسانی, ساماندهی و توسعه فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد و توسعه حمل و نقل ریلی مورد کنترل و پایش قرار گرفت .

استان یزد یک‌هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده غیر منقول و ۶۰۰ بنای تاریخی ثبت شده ملی دارد که میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

یزد در کنار استان‌های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha