۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85161748
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۱۰ هزار پُرس غذای گرم در اصفهان  به مناسبت عید غدیر توزیع می‌شود

اصفهان-ایرنا-معاون اجرایی ستاد مردمی اطعام عید غدیر از طبخ و توزیع بیش از ۱۱۰ هزار پُرس غذای گرم به مناسبت عید سعید غدیر خم در استان اصفهان خبر داد.

محمد عمادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح برای سیزدهمین سال متوالی با هدف احیای سنت حسنه اطعام غدیر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این غذاها سال‌های گذشته در ۶ استان اصفهان، فارس، یزد، کرمان، کهگیلویه و بُویراحمد و قم توزیع می‌شد اما امسال فقط در استان اصفهان توزیع خواهد شد.

معاون اجرایی ستاد مردمی اطعام عید غدیر با اشاره به اینکه امسال طبخ غذا برای اطعام عید غدیر در دانشگاه اصفهان صورت می‌ گیرد اظهار داشت: همه مردم از طریق ارسال عدد ۱۱۰ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۰۱۲۳ می‌توانند در این طرح معنوی و سُفره علوی شریک باشند.

وی خاطرنشان کرد: این ستاد مردمی فعالیت خود را ۱۳ سال پیش با عنوان "ضیافت علوی اطعام ملکوتی بزرگترین سفره علوی در جهان اسلام" در اصفهان آغاز کرد.

عمادی افزود: سال اول با ۶ هزار و ۵۰۰ پُرس غذا، فعالیت خود را شروع کردیم و بصورت پلکانی تعداد غذاها را افزودیم و در چهار سال گذشته ۱۱۰ تا ۱۴۰ هزار غذا طبخ و توزیع شده است.

وی اضافه کرد: حواله این غذاها بین کلیه خیریه‌ها، مراکز بهزیستی، کمیته امداد، مساجد، کانون‌های فرهنگی و خیرین توزیع شده است.

معاون اجرایی ستاد مردمی اطعام عید غدیر خاطرنشان کرد: اولویت و جامعه هدف این ستاد، مناطق محروم است اما با توجه به شعار ما دائر بر احیای سنت فراموش شده اطعام در ظهر عید غدیر، در مراسم جشن عید غدیر و منازل و مراکز فرهنگی هم توزیع می شود.

وی بیان کرد: هدف ما فقط توزیع غذا بین نیازمندان نیست و از مجموع ۱۱۰ هزار پُرس غذا در عید غدیر ۷۰ درصد در مناطق محروم و ۳۰ درصد در دیگر مناطق توزیع می‌شود.

عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و یکی از سنت های حسنه در این روز سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مومن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha