۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبر: 85161779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزبانی چین از کشتی های روسی/ شرکت در رزمایش مشترک

تهران- ایرنا - کشور چین میزبان دو کشتی روسی است که پس از عبور از تنگه تایوان و ژاپن، در رزمایش مشترک دریایی با نیروهای نظامی چین شرکت خواهند کرد.

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا به نقل از رویترز، میزبانی چین از کشتی های روسیه نشان دهنده تلاش دو کشور برای همکاری نظامی است. دو ناوچه روسیه که متعلق به ناوگان اقیانوس آرام این کشور هستند، روز گذشته به بندری در شانگهای رسیدند.

قرار است طی سفر ۷ روزه کشتی های روسیه به چین، این کشتی ها رزمایش دریایی با ناوگان دریایی چین در شانگهای برگزار کنند که شامل تمرین هایی برای ایجاد تحرکات، ارتباطات و امنیت دریایی است.

این دو ناوچه روسی اواخر ماه ژوئن از آب های تنگه تایوان و سپس در اوایل ماه جاری از جزایر اوکیناوای ژاپن که یکی از پایگاه های اصلی نظامی آمریکاست عبور کردند. عبور این دو کشتی باعث شد تا ژاپن یک کشتی برای رصد کردن این تحرکات به منطقه اعزام کند و تایوان نیز یک هواپیما و کشتی هایی را برای نظارت بر ترددشان به منطقه اعزام کرد.

در پایان سفر شی جین پیگ رئیس جمهوری چین در ماه مارس به مسکو و ملاقات وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، سران دو کشور با انتشار بیانیه مشترک اعلام کردند واشنگتن ثبات جهانی را تضعیف می کند و ناتو به زور وارد منطقه آسیا-اقیانوسیه می شود.

دوشنبه گذشته روسیه و چین در دیدار لی شانگفو وزیر دفاع چین و دریاسالار نیکلای یومنوف در پکن وعده تقویت روابط نظامی دو کشور را دادند. پیش از آن نیز در پایان ماه ژوئن وزیران امور خارجه دو کشور جلسه مشورتی درباره دفاع ضدموشکی برگزار کرده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha