کرمان منتظر طوفان شن؛ هواشناسی: سقوط درختان و دکل برق دور از انتظار نیست

کرمان- ایرنا- هواشناسی کرمان ضمن پیش بینی وزش باد شدید به همراه گردوخاک برای مناطق شمالی و شرقی این استان تاکید کرد که شکسته شدن درختان کهنسال، تیر و دکل ها دور از انتظار نیست.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی کرمان گفت: طی امروز(پنجشنبه) و فردا وزش باد شدید و گردو خاک اکثر مناطق استان را درگیر خواهد کرد که شدت این پدیده در شرق، شمال و شمالغرب این استان بیشتر خواهد بود.

حمیده حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در نتیجه وزش باد شدید تا به‌نسبت شدید در برخی مناطق استان کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در اثر بروز پدیده گرد و خاک طی روزهای آینده در استان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان از سمت شرق و طوفان شن و خاک در مرکز کشور احتمال انتقال گردو خاک و ریزگردها به استان را بالا برده است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی کرمان اظهارداشت: به دلیل بروز طوفان و گرد و خاک طی روزهای آینده احتمال شکسته شدن درختان کهنسال، آسیب‌پذیر و نیز خسارت به تیرها و دکل‌ها دور از انتظار نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع پدیده گردو خاک گروه‌های حساس از حضور در فضای باز طی روزهای پیش‌بینی شده خودداری کنند.

تغییرات هوایی کرمان

حبیبی همچنین با اشاره به اینکه بارندگی در سطح استان برای روزهای پیش رو پیش‌بینی نمی‌شود، گفت: طی این هفته تغییرات دمایی در استان محسوس نیست اما هوا حدود یک یا ۲ درجه خُنک‌تر می‌شود.

وی گفت: دمای کلانشهر کرمان امروز در خُنک‌ترین ساعت به ۲۰ درجه سانتیگراد رسید و در گرمترین ساعت نیز به ۳۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha