تصفیه خانه بوعلی همدان با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان افتتاح شد

همدان- ایرنا- تفصیه خانه شهرک بوعلی همدان امروز پنجشنبه ۱۵ تیرماه و درآستانه جشن بزرگ عید غدیر با حضور علیرضا قاسمی فرزاد استاندار و جمعی از مسئولان استانی و محلی و با سرمایه گذاری بیش از ۵۰ میلیارد تومان وارد مدار بهره برداری شد .

به گزارش ایرنا، بهره برداری از فاز سوم و تکمیلی تصفیه خانه فاضلاب بوعلی در حالی امروز آغاز شد که فاز دوم این طرح با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب در سال ۹۴ افتتاح شده بود.

استاندار همدان در آیین بهره برداری این طرح گفت: عملیات اجرایی فاز سوم این تصفیه خانه ظرف ۲ سال گذشته و در شهریور ۱۴۰۰ آغاز شد.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: امروز با حمایت دولت و با تلاش متولیان امر و مجری و پیمانکار طرح این طرح با سرمایه گذاری بیش از ۵۰ میلیارد تومان به اتمام رسید. وی گفت: با بهره برداری کامل تصفیه خانه فاضلاب بوعلی ظرفیت آن هم اینک به حدود ۲ هزار متر مکعب در شبانه روز رسیده است.

قاسمی فرزاد یادآور شد: افتتاح تصفیه خانه در شهرهک بوعلی علاوه بر مزایای زیست محیطی و جلوگیری از آلاینده ها و ورود پساب به سفره های زیرزمینی، در مصرف بهینه آب به خصوص در شرایط سخت خشکسالی و کم آبی در این استان نیز نقش تعیین کننده دارد.

وی یادآور شد: علاوه بر مزایای زیست محیطی که جزو اهداف اولیه طرح است همچنین خروجی پساب این تصفیه خانه در مصارف کشاورزی، فضای سبز شهرک، شست و شو و بازچرخانی آب به صنایع نیز مورد استفاده قرارمی گیرد.

وی تصریح کرد: آب استحصالی و خروجی این تصفیه خانه می تواند در کاهش مخاطرات ناشی از بروز خشکسالی و تامین آب مورد نیاز صنایع کمک شایانی کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم گفت: امروزه یکی از ضرورت های مهم در بسیاری از مناطق کشور با توجه به کاهش شدید منابع آبی و ضرورت مصرف بهینه آب احداث تصفیه خانه های فاضلاب برای کمک به ویژه در زمینه مصارف کشاورزی و صنعت است.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: همچنین بهره برداری از این تصفیه خانه در شهرک صنعتی بوعلی همدان با توجه به گردشگرپذیر بودن و وجود آلاینده های زیست محیطی و بوی بد ناشی از فعالیت برخی صنایع ضرورتی اجتناب ناپذیر بود که باید از متولیان امر، مجموعه مدیریت اجرایی استان در این راستا تقدیر کرد.

وی کم آبی و بروز خشکسالی های مستمر و چندسال اخیر در استان همدان را یادآور شد و گفت: این معضل و تنش آبی بارها مانع توسعه سایر بخش های صنعت، کشاورزی و تولید شد که این اقدام ها و احداث تصفیه خانه نویدبخش فعالیت ها و کمک به چرخه تولید در شهرک های صنعتی همدان می شود.

همدان دارای ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی است و ۱۰ شهرک صنعتی همدان دارای تصفیه خانه می باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha