استاندار گلستان: کاهش فرزندآوری در ایران یقیناً توطئه دشمن است

استاندار گلستان گفت: با قاطعیت کنترل جمعیت توهم توطئه نیست و دقیقاً توطئه دشمن است و پشت آن برنامه‌ریزی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی‌محمد زنگانه امروز پنجشنبه در سومین جلسه ستاد خانواده و جوانی جمعیت با دکتر زینب اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور پرفسور محمد اسماعیل اکبری مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت و دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا اظهار کرد: ضمن تقدیر از حضور پروفسور اکبری، یکی از اقدامات ارزشمند ایشان فعالیت‌های معنویت درمانی و درمان بیماران سرطانی است که نشان از علم، ایمان، عمل و تقوا است.

وی افزود: زمانی که مدیر مرکز بهداشت استان بودم برنامه های کنترل جمعیت را توطئه دشمن دانستم و هشدار دادم.

استاندار گلستان گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کنترل جمعیت سیاست جدی جریان نفوذ است که در هرجایی ممکن است، باشند و در بزنگاه‌ها و با مواضع آنها مشخص می‌شود.

زنگانه با اشاره به اینکه حضور دکتر اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور پربرکت است، یادآور شد: ما برای حمایت از خانواده برنامه داریم.

استاندار گلستان: کاهش فرزندآوری در ایران یقیناً توطئه دشمن است

وی ادامه داد: برای دوران کودکی پایلوت کشوری اجرای طرح پاک (پرورش اوان کودکی) تلاش داریم از طریق بازی، قصه و شعر مفهوم قداست خانواده و پدر خوب و مادر خوب را به کودکان بیاموزیم.

استاندار گلستان گفت: برای دوران نوجوانی پایلوت طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در مسیر پیشگیری طراحی شده و با همراهی شورای عالی انقلاب فرهنگی کتاب‌های سبک زندگی طراحی شد.

زنگانه اضافه کرد: آموزش‌های همسرگزینی برای دختران در دوران دبیرستان و برای پسران در دوران خدمت سربازی، آموزش حین زندگی با ارائه بسته های طراحی شده، آموزش‌های پس از ازدواج در خانواده مورد توجه است تا از تزلزل خانواده جلوگیری، توجه به حَکَم‌های قرآنی متشکل از ریش سفیدان، علمای محلی، افراد قابل قبول در محلات داریم، دادگاه‌های خانواده که البته قبل از ارجاع مشاوره صورت می‌گیرد

وی تصریح کرد: ۲۵ درصد پرونده های ارسال شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شد.

استاندار گلستان گفت: پس از جدایی رعایت حقوق طرفین خصوصا چگونه پدر یا مادر خوبی باشیم، مورد توجه باشد.

زنگانه افزود: در حال حاضر جمعیتی چند میلیونی از زنانی که سرپرست خانواده در کشور هستند، داریم برنامه‌ریزی برای ازدواج مجدد و آگاهانه آنها و فرزندآوری ضروری است.

وی تاکید کرد: مدیران حوزه خانواده در خصوص این ایستگاه‌ها و اقدامات ارزیابی دقیق می‌شوند.

استاندار گلستان گفت: اطلس جمعیتی استان برای اینکه در اقدامات شهر به شهر و حتی روستا به روستا دچار اشتباه نشویم، کمک می‌کند.

زنگانه خاطرنشان کرد: خوشبختانه اتحاد بین بخشی در استان ارزشمند است و موجب شده گلستان به سرزمین برادری تبدیل شود.

استاندار گلستان: کاهش فرزندآوری در ایران یقیناً توطئه دشمن است

رونمایی از کتاب بانوان تاثیرگذار گلستان

در پایان با حضور دکتر زنگانه استاندار گلستان، دکتر اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور، پرفسور اکبری مشاور عالی وزیر کشور در حوزه جمعیت از کتاب بانوان تاثیرگذار استان گلستان رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha