استاندار: آذربایجان‌غربی رتبه سوم اشتغال بخش خصوصی را در کشور کسب کرد

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه نشانه‌های توسعه در بخش های مختلف در استان مشهود است، گفت: در آخرین موفقیت اقتصادی استان، رتبه سوم کشوری را در اشتغال بخش خصوصی کسب کردیم.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی افزود : کسب رتبه سوم در این حوزه، در حالی است که در سال‌های نه‌چندان دور، در رده های پایین حوزه اشتغال در کشور قرار داشتیم.

وی اضافه کرد: شاخص های مرکز آمار حرکت رو به جلو آذربایجان ‌غربی را نشان می دهد و در حوزه های نرخ‌ سرمایه‌گذاری، اشتغال بخش دولتی و بخش خصوصی، بهبود فضای کسب و کار و رشد اقتصادی شاهد بهبود بسیار خوب وضعیت استان بوده ایم.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین استان در حوزه بهبود فضای کسب و کار در سال های اخیر بارها رتبه اول کشور را کسب کرده ایم.

معتمدیان اظهار کرد: در آخرین بررسی های صورت گرفته، سهم اشتغال بخش خصوصی در کشور ۸۵ درصد است در حالی که این رقم در استان به ۸۹.۱ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم که شتاب بیشتری به توسعه آذربایجان‌غربی بدهیم، گفت: سعی داریم تا سرمایه‌های مردمی استان را به سمت تولید سوق دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در صدد هستیم در آینده نزدیک به سمت استفاده از ظرفیت فرامرزی آذربایجان‌غربی حرکت‌ کنیم، افزود: وظیفه دولت در این خصوص‌تسهیل گری است که با توجه به نگاه رییس جمهور و تمرکز زدایی هیات دولت، سعی می کنیم این تسهیل گری را با قدرت انجام دهیم.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ریل گذاری خوبی بزای توسعه بخش های مختلف تجارت، کشاورزی و معدن در استان انجام شده است، اضافه کرد: تلاش داریم موانع در مسیر سرمایه گذاری و توسعه را در استان مرتفع کنیم.

معتمدیان اظهار کرد: آذربایجان غربی از استان های برخوردار و ثروتمند است که با تلاش و حمایت دولت،‌ روند رو به رشد استان تسریع خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha