هدف‌گذاری افزایش ۲۰ درصدی صادرات استان‌ها در سال ۱۴۰۲

اردبیل-ایرنا- معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از هدف‌گذاری برای افزایش ۲۰درصدی صادرات استان‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: توسعه روابط اقتصادی پایدار با کشورهای همسایه و منطقه و دیپلماسی اقتصادی، از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا مهدی صفری روز پنج شنبه در نشست هم‌اندیشی معاونان اقتصادی استانداران سراسر کشور در استانداری اردبیل، اظهار کرد: توسعه روابط اقتصادی پایدار با کشورهای همسایه و منطقه، دیپلماسی اقتصادی، توسعه صادرات غیرنفتی، واردات تکنولوژی و صادرات کالاهای دانش‌بنیان، از سیاست‌های اصلی و مهم وزارت امور خارجه در دولت سیزدهم است.

وی افزود: بر اساس نگاه‌های ویژه دولت سیزدهم، وزارت امور خارجه جهت تعادل‌سازی و توازن واردات و صادرات محصولات غیرنفتی برنامه‌ریزی بسیار جامع و گسترده‌ای را انجام داده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه ادامه داد: افزایش حداقل ۲۰درصدی صادرات کلیه استان‌ها در سال جاری برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شده است که همه استانداری‌های کشور باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: کشور چین برای صادرات محصولات مختلف، بازاری بسیار بزرگ است که استانداری‌ها باید با توجه به این موضوع، برنامه‌های مناسبی تدوین و در سطح ملی پیگیری کنند.

وی افزود: اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است و این موضوع یک ظرفیت بسیار ویژه و تاریخی برای استان اردبیل محسوب می‌شود که سفر اخیر سفرای کشورهای اکو، حوزه دریای سیاه و چین به استان، بر اهمیت این رویداد افزوده است.

هدف‌گذاری افزایش ۲۰ درصدی صادرات استان‌ها در سال ۱۴۰۲

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه بیان کرد: سفیر چین با سفر به استان اردبیل بسیار مجذوب آثار تاریخی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار گرفته بود که باید از این موضوع حداکثر استفاده را در بخش‌های مختلف انجام داد.

صفری تصریح کرد: استان اردبیل قطب تولید برخی محصولات صنایع دستی است که در کشور چین به شکل ویژه‌ای طرفدار دارد و در این راستا باید جهت صادرات محصولات استان، برنامه‌ریزی‌های لازم در دستور کار باشد.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل هم در این نشست اظهار کرد: با توجه به ساختار اقتصادی حاکم بر کشور در خصوص اتکا به پول نفت و تمرکز بر توزیع این درآمد در سال‌های گذشته، اقدامات مناسبی برای ایجاد و اصلاح ساختارهای تولید جهت خلق ثروت و توزیع عادلانه آن در کشور نیاز است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای تقویت تولید به‌عنوان یک راهبرد عملیاتی و ضروری برای کشور، افزود: رسالت اصلی فعالان بخش اقتصادی، تقویت تولید برای خلق ثروت و توزیع عادلانه آن است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: راهکار حل مشکلات حوزه اقتصادی از جمله تورم، تولید است و اگر تلاش‌ها برای تقویت تولید در چند سال اخیر متمرکز نبود، در تحریم‌ها دچار شکست می‌شدیم.

عاملی تصریح کرد: با توجه به حضور میدانی فعالان و مسؤولان حوزه اقتصادی و مشاهده مسائل از نزدیک، انعکاس دیدگاه‌های این حوزه در اتخاذ راهکارهای حل مسائل حائز اهمیت است.

وی افزود: توجه به حل مسائل حوزه اقتصادی در همه حوزه‌ها اعم از سیاسی و اجتماعی تأثیرگذار است و امید می‌رود انعکاس مسائل و تبادل نظر پیرامون حوزه اقتصادی، موجب پیشرفت کشور شود.

به گزارش ایرنا صفری که عصر روز گذشته وارد استان اردبیل شده است، صبح امروز هم در اتاق بازرگانی اردبیل در جمع تجار و بازرگانان اردبیل حضور یافت و راهبردهای دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی را تشریح کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha