استاندار قم: نیروهای نخبه و کارآمد از ظرفیت‌های استان است

قم - ایرنا - استاندار قم گفت: نیروی انسانی نخبه و کارآمد از ویژگی‌های خوب استان به شمار می‌آید که با استفاده از این ظرفیت می‌توان اقدامات خوبی انجام داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم سید محمدتقی شاهچراغی روز پنجشنبه در دیدار روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور که در محل استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: نیروی کار انسانی نخبه و تراز عالی یکی از نعمت‌هایی است که در استان قم با آن مواجه هستیم‌.

وی افزود: جوانان انقلابی نخبه و دانشمند در این استان گردهم آمده و ظرفیتی ایجاد کرده‌اند که با استفاده از این ظرفیت می‌توان اقدامات موثری انجام داد.

استاندار قم تصریح کرد: قم استان دانش و علم، دین، باور، اعتقاد و به تعبیر مقام معظم رهبری مادر انقلاب است که جایگاه خوبی در کشور دارد.

وی گفت: با توجه به اقتضائاتی که در استان قم داریم می‌توانیم زمینه و الگوی علمی که منتهی به دین است و باعث رشد و تعالی انسان می‌شود را در کشور معرفی کنیم.

شاهچراغی افزود: علاوه‌ بر نیروی انسانی داخلی در قم شاهد حضور دانشجویان و دانش‌پژوهانی از ۱۳۵ کشور هستیم که می‌توان در برخی امور از آنان استفاده کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور نیز گفت: این اختیار به استانداران داده شده که موضوع مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان‌ها را در استان‌ها دنبال‌ کرده و از منابع تحت اختیار به درستی استفاده کنند.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در زمینه منابع انجام شده برای مثال منابع مالی بنیاد نخبگان هفت برابر شده است.

وی گفت: مردمی‌سازی اقتصاد بسیار حائز اهمیت است و مبدا این مسئله از حاکمیت شروع می‌شود لذا در امر مردمی‌سازی دولت موظف است شرایط و زیرساخت‌ها را برای فعالیت بخش‌خصوصی و مردم فراهم سازد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در سفر به قم رویداد "تبادل فناوری اطلاعات در علوم و فرهنگ اسلامی" را با هدف تعامل مراکز فناورانه و دانش‌بنیان با مراکز علوم اسلامی انسانی افتتاح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha