عضو جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: تفکر احمد جبرئیل در جنین و غزه ماندگار است

دمشق - ایرنا - بدر احمد جبرئیل بمناسبت دومین سالروز درگذشت احمد جبرئیل دبیرکل فقید جبهه مردمی برای آزادی فلسطین -فرماندهی کل در یاداشتی نوشت: خدا رحمتت کند از نظر جسمی رفتی اما در فکر و رویکردمان ماندی ،ما تور را در جنین، غزه و در هر مکان شریفی می بینیم.

به گزارش ایرنا ، بدر احمد جبرئیل ( ابو جهاد ) در پیامی بمناسبت دومین سالروز درگذشت احمد جبرئیل یکی از رهبران برجسته فلسطینی و دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین- فرماندهی کل در متنی که یک نسخه از آن را برای خبرنگار ایرنا در دمشق ارسال کرد نوشت: هر زمانی حالتی دارد و مردانی، ندانستند که از زمان گذشتی و مردانگی و مردانگی را کوتاه کردی، پس مرد همه زمانها بودی، گفتارت را به یاد داریم، ما موضع و رویکرد شما را ثابت و تکرار می کنیم و تکرار می کنیم که شما مردی هستید در روزگاری که مردان می گفتند تاریخ او را جاودانه می کند.

فرزند احمد جبرئیل در یاداشت خود افزود : مردانگی و دانایی و صداقت کمتر از حد خود ، تو اولین مقاومت و درست ترین عقل و مرد ثابت بودی، خدا رحمتت کند از نظر جسمی رفتی اما در فکر و رویکرد ماندی ،ما آن را در جنین، غزه، و در هر مکان و مکان شریفی می بینیم.

دومین سالگرد رحلت رهبر ، پدر و الگوی ما فلسطینی ها احمد جبرئیل گرامی باد

شبکه های خبری روز ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۰ در خبری از درگذشت احمد جبریل یکی از رهبران برجسته فلسطینی و دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین- فرماندهی کل، خبر دادند.

این شبکه ها عصر چهارشنبه ۱۶ تیرماه سال ۱۴۰۰ اعلام کردند که احمد جبرئیل در بیمارستانی در دمشق پایتخت سوریه درگذشته است.

احمد جبریل در سال ۱۹۲۸ میلادی (۱۳۱۶ خورشیدی) در شهر یازور در نزدیکی یافا واقع در فلسطین به دنیا آمد و بعدها به همراه خانواده اش به سوریه مهاجرت و بعدها به عنوان افسر در ارتش سوریه خدمت کرد.

وی در سال ۱۹۶۸ با انشعاب از جبهه خلق برای آزادی فلسطین، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین– فرماندهی کل را تأسیس و دمشق را به عنوان مقر آن انتخاب کرد.

جهاد احمد جبرئیل، فرزند وی در تاریخ ۲۰ ماه مه سال ۲۰۰۲ (۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۱) توسط موساد در بیروت ترور شد و به شهادت رسید.

احمد جبریل درباره امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران معتقد بود که ایشان اسلام را از انزوا نجات داد و دیدگاه مرتجعانه نسبت به دین را از بین برد و مقوله دین افیون ملت‌ها را منسوخ و اسلام را در سطح بین‌المللی به‌عنوان یک نیاز انسانی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مادی و معنوی مطرح کرد و توانست جهان اسلام را از خواب بیدار کند و به مسلمانان حیات تازه ببخشد.

پیام تسلیت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی درگذشت آقای احمد جبرئیل دبیرکل‌ جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت آقای احمد جبریل دبیرکل‌ جبهه خلق برای آزادی فلسطین را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت مبارز خستگی ناپذیر آقای احمد جبریل را به ملّت فلسطین و همه‌ی مجاهدان و فعالان عرصه‌ی پرشور مبارزات فلسطین و همه‌ی عناصر مقاومت در منطقه‌ی غرب آسیا و به بازماندگان او تسلیت عرض میکنم.
این مرد شجاع پر تلاش، عمر خود را به مبارزه برای میهن مغصوب و ملت مظلوم خود گذراند.
از خداوند برای او پاداشی جزیل میطلبم و رحمت و مغفرت الهی را برای او مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۲۷ ذوالقعده ۱۴۴۲
۱۷ تیرماه ۱

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha