۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵
کد خبر: 85162381
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فضای قم آکنده از عطر علوی و ولایی در عید سعید غدیر خم

قم - ایرنا - شهر مقدس قم همزمان با هجدهم ذی الحجه، روز عید سعید غدیر خم با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت غرق در جشن و نور و سرور شده است و عطر علوی و ولایت در جای جای این شهر مقدس به مشام می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حرم مطهر حضرت کریمه اهل بیت(ع) در این روز میزبان عاشقان و دلدادگان خاندان ولایت و زائرانی است که از سراسر کشور وارد این مکان مقدس شده و این روز را در کنار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) جشن گرفته اند.

حرم مطهر بانوی کرامت، حال و هوای ویژه ای به خود گرفته است و برنامه های جشن و سرور با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و قرائت ادعیه و همخوانی گروه های تواشیح درحال برگزاری است.

از ساعات اولیه صبح نیز کوچه ها و خیابان های قم مملو از مردمی است که طبق سنتی دیرینه به خانه سادات رفته و این عید بزرگ را شادباش می گویند.

خیابان های منتهی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، بلوارها، مساجد و سردرب منازل این روزها در دهه ولایت از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم چراغانی شده و عطر معنویت در همه جا منتشر شده است.

همچنین هزاران تن از نمازگزاران و زائران اقصی نقاط کشور در مسجد مقدس جمکران حضور یافته و مراسم جشن و سرور را در این مکان مقدس برگزار کرده و با برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش نقل و شیرینی و شربت در این جشن شادی شرکت کردند.

آیین های جشن و سرور در بقاع متبرک امامزادگان قم، دفتر مقام معظم رهبری در قم و بیوت مراجع عظام تقلید نیز برپا شده و پیروان دین مبین اسلام و ارادتمندان خاندان اهل بیت با شرکت در این آیین های باشکوه، بار دیگر ارادت خالصانه خود را نسبت به اهل بیت(س) نشان می دهند.

شب گذشته نیز آیین های جشن و سرور و مراسم نورافشانی در نقاط مختلف شهر مقدس قم برگزار شد و ایستگاه های صلواتی و موکب ها در خیابان ها و کوچه ها همچنین بلوار پیامبر اعظم(ص) پذیرای عاشقان ولایت بود.

فضای قم آکنده از عطر علوی و ولایی در عید سعید غدیر خم

فضای قم آکنده از عطر علوی و ولایی در عید سعید غدیر خم

ویژه برنامه های مختلفی در محلات قم ترتیب یافت که یکی از جلوه های آن حضور پرشور نوجوانان و کودکان همراه با والدین خود بود که برنامه هایی برای این قشر خاص برگزار شد.

از دیگر برنامه های شب گذشته در قم، کاروان های شادی خودرویی و موتوری در نقاط مختلف شهر بود که خودروها و موتورسیکلت ها با پرچم های سبز «یا علی» آذین بندی شده بودند و برنامه های شادی به ویژه برای کودکان و نوجوانان برگزار شد.

فضای قم آکنده از عطر علوی و ولایی در عید سعید غدیر خم

عصر امروز نیز کاروان بزرگ شادی «غدیر تا ظهور» در بلوار هفت کیلومتری پیامبراعظم(ص) از ساعت ۱۷:۳۰ از ابتدای این بلوار معنوی تا مسجد مقدس جمکران با حضور مردم و عاشقان امامت و ولایت به حرکت درمی آید.

در پایان حرکت کاروان، نماز مغرب و عشا به امامت آیت الله میرباقری در مسجد مقدس جمکران اقامه شده و مراسم تجدید عهد و پیمان با حضرت ولیعصر(عج) برگزار خواهد شد.

۱۸ ذی الحجه، سالروز واقعه غدیر خم است، روزی که جبرئیل امین آیه ۷۰ سوره مائده را به پیامبر وحی کرد و پیامبر اعظم (ص) در بازگشت از آخرین حج خود مسلمانانی را که در حج شرکت داشتند در غدیر خم جمع و علی بن ابیطالب(ع) را به عنوان وصی، برادر و جانشین خود معرفی کرد.

غدیر خم نام ناحیه ای میان مکه و مدینه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha