حسن بروشکی روز شنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: موضوع تارکان و بازماندگان از تحصیل در سالهای گذشته یکی از مهمترین مسائل پیش روی نظام تعلیم و تربیت در استان سیستان و بلوچستان بوده که تمامی ظرفیتهای دولتی و خیران در این زمینه پای کار آمدهاند و بهدنبال برقراری عدالت آموزشی در سراسر این استان هستیم.
وی افزود: این ادارهکل علاوهبر اجرای طرح ساماندهی بازماندگان از تحصیل در قالب طرح "شهید محمودوند" با شناسایی و جذب کودکان بازمانده و تارک تحصیل از طریق سامانه برای اولین بار در سطح کشور حدود ۱۰ هزار نفر موضوع علت بازماندگی آنان شناسایی شد و این فرآیند همچنان استمرار دارد.
سرپرست ادارهکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رفع مشکل بازماندگان از تحصیل در این استان نیازمند نگاه و حمایت ملی است، گفت: خوشبختانه این نگاه در دولت ایجاد شده و با راه اندازی قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، موضوع بازماندگان از تحصیل در استان به یکی از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده است.
وی ساخت و توسعه مدارس شبانه روزی را از مهمترین راههای انسداد بیسوادی و جذب بازماندگان از تحصیل عنوان کرد و اظهارکرد: ساخت جهادی فضای آموزشی در استان توسط خیران و ادارهکل نوسازی مدارس استان، ساخت هنرستان و همچنین تلاش برای افزایش سهمیه جذب نیروی انسانی از مهمترین اقداماتی است که برای حل این معضل انجام شده و ادامه دارد.
به گزارش ایرنا هماینک بیش از ۸۰۰ هزار دانش آموز در مدارس سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند که ۴۹ هزار معلم نیز وظیفه تعلیم و تربیت آنان را بر عهده دارند.
پراکندگی جمعیت در سیستان و بلوچستان بیش از سه برابر متوسط کشور، کثرت مراکز جمعیتی با آمار اندک، مناطق مرزی و دورافتاده، فقر اقتصادی خانوادهها و پایین بودن نرخ متوسط درآمد خانوار از جمله مهمترین مشکلات بخش آموزش در این استان است.
نظر شما