استاندار: حساب دستگاه‌های دولتی و شرکت‌ها از بانک‌های ضعیف استان مرکزی خارج می‌شود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: حساب بانکی دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های این استان از بانک‌هایی که عملکرد ضعیف داشته باشند و به اختیار نباشند، خارج می‌شود.

به گزارش ایرنا، « فرزاد مخلص‌الائمه» روز شنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در اراک، افزود: عملکرد بانک‌های استان مرکزی در بخش‌های مختلف و در زمینه اشتغال و سایر وام‌های تکلیفی از جمله ازدواج، مسکن و فرزندآوری با جدیت رصد می‌شود.

وی عنوان کرد: استان مرکزی نیازی به بانک‌های بی‌اختیار و با عملکرد نامطلوب و نامناسب ندارد و نیازمند بانک‌های با اختیار است.

استاندار مرکزی افزود: بانک‌هایی که در این استان از خدمات و منابع استانی استفاده می‌کنند باید همپای سایر بانک‌های استان مرکزی حرکت کنند.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: در مجموع، عملکرد شبکه بانکی استان مرکزی رضایت بخش است، به جز چند بانک که در برخی مولفه‌ها و موضوعات عقب هستند و باید خود را به سایر بانک‌ها برسانند

وی گفت: پیگیری اشتغال مبتنی بر واقعیت میدانی رسالت و وظیفه فرمانداران و مدیران این استان است.

استاندار مرکزی ادامه داد: ثبت اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان باید بلافاصله به صورت سیستمی انجام شود و این مهم به پایان سال موکول نشود.

مخلص‌الائمه بیان کرد: ثبت نشدن به موقع اشتغال در سامانه رصد، استان را دچار ضعف می‌کند و زحمت دستگاه‌هایی که وظیفه خود را انجام داده‌اند را زیر سئوال می‌برد.

وی اظهار کرد: عدد ثبت شده اشتغال امسال این استان در سامانه رصد تاکنون، مناسب نیست و باید شتاب گیرد و تنها بخش کمی از کار برای روزهای پایانی سال باقی بماند.

استاندار مرکزی افزود: سال گذشته با همدلی و هم‌افزایی بین مجموعه دستگاه‌های اجرایی مسئول و شبکه کارفرمایی، استان مرکزی رتبه دوم کشور در شاخص ترکیبی اشتغال را کسب کرد.

وی گفت: استان مرکزی در اسفندماه سال گذشته فعالیت گسترده‌ای برای ثبت اشتغال‌های انجام شده داشت، چندین‌بار در روز، این مهم پیگیری شد و به اندازه چندماه، عملیات ثبت اطلاعات، ارزیابی اطلاعات و راستی‌آزمایی اشتغال صورت گرفت.

‌استاندار مرکزی اضافه کرد: این تلاش گسترده کمک کرد تا اطلاعات واقعی استان در زمینه اشتغال منعکس شود و جایگاه مناسبی نیز در این خصوص به دست آمد.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: مدیرانی که اشتغال ایجاد شده خود را در سامانه اشتغال ثبت نکرده‌اند، نیازی به حضور در نشست کارگروه اشتغال ندارند.

وی گفت: برخی از دستگاه‌های استان مرکزی در ردیف‌های تعهد اشتغال نیستند، اما ایجاد اشتغال داشته‌اند که باید تلاش شود تا جذب آنها در سامانه رصد ثبت شود.

استاندار مرکزی تاکید کرد: سامانه رصد برای دولت از اهمیت ویژه برخوردار است و این سامانه با سنوات گذشته متفاوت است و از شفافیت لازم برخوردار است.

مخلص‌الائمه افزود: ابلاغیه وام جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دیر انجام شد و این مهم در نشست مشترک هیات دولت و استانداران کشور به رئیس جمهور منتقل شد.

وی عنوان کرد: بانک‌های بی‌اختیار در استان مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند و ناهماهنگی‌هایی بین برخی دستگاه‌ها با بانک‌ها وجود دارد که باعث شده بخشی از اعتبارات این بخش جذب نشود.

استاندار مرکزی ادامه داد: استان در پرداخت این وام از میانگین کشور بالاتر است اما جایگاه بیشتری برای استان انتظار است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: بانک‌ها باید تاخیر خود را در ۱۰ روز طلایی باقی مانده به نحو احسن انجام دهند.

وی گفت: طبع دولت سیزدهم بی‌اهمیتی را نمی‌پسندد و باید همه مدیران و دست‌اندرکاران کار در این دولت، دغدغه رفع مشکلات مردم و کمک به سایر دستگاه‌های اجرایی را داشته باشند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: به اندازه کافی مشکلات فراوان انباشته شده از ۱۰ سال گذشته در کشور وجود دارد و نباید مشکلات دیگر بر آن اضافه کرد و باید همه تلاش‌ها بدون توقف و شبانه‌روزی برای رفع آنها به کار گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: دستگاه‌های اجرایی در ثبت اشتغال خود در سامانه رصد اهتمام ویژه داشته باشند و این مهم را موکول به پایان سال نکنند.

« حسن میرزاخانی» افزود: این سامانه با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی دارد و قابل رصد و راستی آزمایی است.

وی بیان کرد: برخی شهرستان‌های استان مرکزی از جمله اراک، زرندیه و خنداب در ثبت اشتغال امسال وضعیت خوبی ندارند که فرمانداران باید در این خصوص نظارت ویژه داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تعهد اشتغال امسال این استان، ۱۰ هزار و ۹۶۶ فرصت شغلی است.

« جمشید امیدی» افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک‌هزار و ۷۱۹ شغل توسط دستگاه‌های اجرایی این استان به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: ثبت اشتغال استان مرکزی در این مدت نسبت به مشابه قبل با افزایش ۱۶ و ۲۸ صدم درصدی همراه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: بیشترین ثبت اشتغال این استان با ۸۱۵ فرصت در ساوه و کمترین با ۶ فرصت شغلی در خنداب است.

امیدی اظهار کرد: شهرستان اراک نیز در این مدت ۱۷۵ فرصت شغلی در سامانه رصد به ثبت رسانده است.

وی گفت: بیشترین اشتغال ثبت شده استان مرکزی در این مدت مربوط به اتاق اصناف، صندوق کارآفرینی امید، صنعت، معدن و تجارت، آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: بنیاد برکت، شهرداری اراک، بنیاد علوی، اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش و پارک علم و فناوری این استان از ابتدای امسال تاکنون با وجود تعهد حدود یک‌هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی، هیچ آماری در سامانه رصد به ثبت نرسانده‌اند.

امیدی در بخش دیگری از سخنانش، اعتبار جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نهادهای متولی بنیاد برکت، بنیاد علوی، قرارگاه مهارت‌آموزی، بنیادشهید و بسیج سازندگی در استان را ۱۴ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۷۹ درصد این اعتبار معادل ۱۱ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: در این راستا، هفت‌هزار و ۱۲۵ طرح به مبلغ هشت‌هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده که چهار هزار و ۳۵۹ طرح موفق به دریافت چهار هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال شده‌اند.

در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی عملکرد وام جز ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ این استان به تفکیک شهرستانی و دستگاه‌های متولی مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha