عید غدیر در ری؛ از حضور وزیر کشور تا توزیع ۵۰ هزار پرس غذای گرم

شهرری- ایرنا- جشن عید غدیر در جای جای استان تهران دیروز برگزار شد از جشن ۱۰ کیلومتری تهران تا ۲ کیلومتری در اسلامشهر؛ اما حال و هوای ری به عنوان قبله تهران در جشن امامت و ولایت خاص بود به نحوی که احمد وحیدی وزیر کشور هم در آستان عبدالعظیم حسنی (ع) حضور یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ری قبله تهران است و به واسطه تعدد بارگاه ها و امامزاده های خود همواره در مناسبات مذهبی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و هست؛ عید امامت و ولایت هم در قبله تهران با حضور پرشمار مردم و حال و هوای خاصی دیروز برگزار شد.

به گفته مسئولان شهرستان و محلی، فقط ۱۵۰ عنوان برنامه شاخص در ری به مناسبت عید غدیر برگزار شد که با استقبال کم نظیر مردم روبرو شد؛ محمد بشارت سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ری در این باره گفته است: تمامی سعی و تلاش ما در مجموعه فرمانداری و بعنوان نماینده دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی در راستای ایجاد وحدت و همدلی میان اقشار مختلف مردم و مسئولین با بهره گیری از ظرفیت محوری ائمه معزز جمعه در سطح شهرستان بوده و در اسفند امسال برگزاری انتخابات را در پیش داریم که باید با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت ها، زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنیم.

او با اشاره به جشن های برگزار شده برای عید امامت و ولایت در ری ادامه داد: با مشارکت پرشور گروه های جهادی و مردمی و پای کار آمدن ادارات و دستگاه های اداری مستقر در شهرستان، امسال بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه شاخص در سطح شهرها و روستاهای تابعه برگزار شد.

به گفته بشارت، در راستای عمل به یکی از سفارشات مهم اهل بیت یعنی اجرای سنت پسندیده اطعام در روز عید غدیر، با برنامه ریزی های انجام شده بیش از ۵۰ هزار ‌پرس غذای گرم در موکب ها، مساجد و هیئات شهرستان از جمله در آستان مقدس سیدالکریم(ع) طبخ و در میان مردم ری توزیع شد.

سرپرست فرماندار ری همچنین به حضور وزیر کشور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) بدون واسطه و تشریفات مرسوم اشاره کرد و گفت: وحیدی علاوه بر زیارت قبور امامزادگان واجب التعظیم مدفون در این آستان مطهر با جمعی از مردم و زائران به صورت چهره به چهره و بی واسطه دیدار و گفتگو کرد.

عید غدیر در ری؛ از حضور وزیر کشور تا توزیع ۵۰ هزار پرس غذای گرم

نورافشانی در حرم امام خمینی(ره) همزمان با عید غدیرخم

نمی توان سخنی از ری به میان آورد و حرفی از بهشت زهرا(س) و حرم امام راحل نزد؛ برپایی ایستگاه های صلواتی، مدیحه سرایی و نورافشانی از برنامه های سازمان بهشت زهرا(س) و حرم حضرت امام راحل برای عید سعید غدیرخم است.

همچنین دیروز و پنجشنبه ۱۲ ایستگاه صلواتی در قطعات مختلف بهشت زهرا (س) و حرم مطهر امام راحل برپا و از زائرین پذیرایی شد.

در حرم مطهر امام راحل در این دو روز علاوه بر برپایی ایستگاه صلواتی، جشن عید غدیر خم با اجرای برنامه‌های متنوع از جمله مدیحه سرایی، برنامه های ویژه کودکان و نورافشانی برگزار و ایستگاه های صلواتی مردمی نیز همزمان با عید غدیر خم در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برپا شد.

برگزاری ۳ جشن بزرگ و حرکت کاروان شادی همزمان با عید غدیر در قبله تهران

مدیریت شهری ری هم البته بی کار ننشست و همزمان با عید سعید غدیر خم سه جشن بزرگ علاوه بر حرکت کاروان های شادی در شهرری برگزار کرد.

مهدی مالمیر معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۰ شهرداری تهران (شهرری) ر این باره به خبرنگار ایرنا گفت: مدیریت شهری ری با استفاده از ظرفیت سرای محلات، گروه‌های جهادی و مردمی، مساجد، هیات ها و حسینیه های فعال با هدف ارتقاء نشاط و سرور معنوی برای شهروندان، مراسم باشکوهی را برای عید بزرگ شیعیان تدارک دید و جشن بزرگ عید غدیر به مدت سه شب در میدان شهدای شاملو همراه با مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپایی ایستگاه صلواتی، برگزاری مسابقه با عناوین و مفاهیم غدیر، توزیع شربت و شیرینی برگزار شد.

مالمیر افزود: حرکت کاروان شادی با همکاری یگان امنیتی قمر بنی هاشم، سپاه حضرت سیدالشهدا (ع)، گروه جهادی بقیة الله(عج) و گردان ویژه صاحب الامر در محلات منطقه با اجرای برنامه های فرهنگی شامل سرود، تواشیح و مولودی خوانی، اهدای بادکنک و پرچم به کودکان، مسابقات ورزشی و تفریحی، بازی های هیجانی، نور افشانی، ویدیو وال همراه با حضور تیم های پزشکی، مشاوران حقوقی، آرایشگر رایگان انجام شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲۰ تهران این را هم گفت که برگزاری جشن عید غدیر در ورزشگاه شهر سالم ۲ با حضور جمع کثیری از هنرمندان کشوری همراه با مسابقات فرهنگی و ورزشی، برپایی ایستگاه صلواتی، تجلیل از سادات و خانواده های شهدا از دیگر برنامه های شاخص عید غدیر خم امسال بود.

او با اشاره به اینکه در احادیث اهل بیت(ع) توزیع اطعام و نذری در روز عید غدیر بسیار سفارش شده است، خاطرنشان کرد: با برپایی استیج فرهنگی در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، ۱۲۰ دیگ غذای نذری و ۲۰ هزار پرس غذا در شب عید غدیر جهت اطعام و توزیع نذری، تدارک دیده و ۱۲ غرفه در پیرامون حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، میدان نماز و مددسرای منطقه برپا شد.

مالمیر خاطرنشان کرد: همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی به مناسبت دهه ولایت و امامت هم ساعت ۸ دیروز با اهدای بیش از ۵۰ جایزه نفیس در فلکه سوم دولت آباد برگزار شد.

عید غدیر در ری؛ از حضور وزیر کشور تا توزیع ۵۰ هزار پرس غذای گرم

خالی از لطف نیست که بدانیم در راستای هویت بخشی سیمای بصری شهرری و انجام تبلیغات محیطی، نصب ۱۸۰ تخته پرچم مزین به نام علی ولی الله در بزرگراه ها و پل های سواره رو، آذین بندی معابر و میادین به متراژ ۱۲ هزار مترطول، نصب ۱۵ هزار متر ریسه پرچمی، نصب ۲ تخته ابرپرچم سبز علی ولی الله، نصب یک تخته ابر پرچم نما، اکران طرح های مناسبتی در تلویزیون های شهری و رنگ آمیزی المان های شهری به مناسبت گرامیداشت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم انجام شد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

این منطقه در جنوبی ترین نقطه شهری واقع شده است و از شمال به بزرگراه آزادگان، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه آوینی و از غرب به مبارک‌آباد و صالح‌آباد محدود می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha