۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85163082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۶۰۵ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در کردستان ارائه شد

سنندج-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: ۶۰۵ هزار و ۷۳۹ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در سه ماهه نخست امسال توسط مراکز بخش دولتی استان ارائه شد.

فردین وکیلی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در سه ماهه امسال این میزان آموزش در قالب چهار هزار و ۴۹۲ نفر دوره آموزش فنی و حرفه ای در استان برگزار شده است، اظهار کرد: سه هزار و ۳۴۴ نفر از شرکت کنندگان در این دوره‌های آموزشی را مردان تشکیل دادند.

وی تعداد بانوان شرکت کننده در دوره های آموزش فنی و حرفه ای استان را یک هزار و ۱۳۸ نفر خواند و بیان کرد: این آموزش ها توسط ۹۰ مربی فعال در کارگاه های آموزشی بخش دولتی ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان بیان کرد: از مجموع آموزش های ارائه شده ۴۰۳ هزار و ۲۱ نفر ساعت آن مربوط به بخش صنعت بوده است.

وکیلی ادامه داد: در سه ماهه امسال میزان آموزش ارائه شده در بخش کشاورزی هم ۱۹ هزار و ۶۱۱ نفر ساعت در بخش خدمات ۱۱۰ هزار و ۹۱۸ نفر ساعت و در بخش فرهنگ و هنر هم ۷۲ هزار و ۱۸۸ نفرساعت بوده است.

وی یادآور شد: در این مدت برای کارجویان، شاغلین بنگاه های اقتصادی، دانش اموزان، معتادان بهبود یافته، زنان سرپرست خانوار، دانشجویان و دانش آموختگان، سربازان وظیفه و مددجویان زندان دوره های آموزش فنی و حرفه ای برگزار شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر در آزمون های فنی و حرفه ای استان شرکت کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۳۲ نفر معادل ۶۰ درصد شرکت کنندگان قبول شدند.

در حال حاضر ۱۶ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای چارت‌دار دولتی و ۶۵۷ آموزشگاه فنی حرفه‌ای آزاد بخش خصوصی در کردستان مجوز فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha