کشف چهار تن عسل غیرمجاز در اردکان/کلاهبرداری از ۱۵۰ نفر در سایت دیوار یزد

یزد- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی اردکان یزد از کشف چهار تن عسل غیرمجاز و فاقد مجوز بهداشتی در محور اردکان- چوپانان خبر داد.

به گزارش شنبه پایگاه خبری پلیس یزد، سرهنگ "مجتبی نظری فرد" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: ماموران ایستگاه بازرسی هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور "اردکان - چوپانان" به یک دستگاه کامیونت فوتون مشکوک و جهت بازرسی آن ها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی های انجام گرفته از خودرو توقیفی، ۱۸۰ حلب عسل به وزن ۴ هزار کیلوگرم کشف شد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اردکان افزود: در این راستا یک متهم دستگیر و برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ نظری فرد در پایان گفت: برخورد قاطعانه با افراد سودجویی که سلامتی مردم برایشان اهمیتی ندارد و تنها به منافع خود فکر می‌کنند همواره در اولویت کار پلیس قرار دارد.

اردکان در ۶۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

کلاهبرداری از ۱۵۰ شهروند یزدی در سایت دیوار و شیپور

فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به کلاهبرداری از ۱۵۰ شهروند یزدی در سایت دیوار و شیپور گفت: قیمت نازل و تحریک خریدار از سوی فروشنده از شگردهای مجرمان سایبری است.

سردار "عباسعلی بهدانی فرد" اظهار داشت: مجرمان سایبری با ارائه تخفیفات غیرواقعی درآگهی‌های فروش وسایل در سایت‌ها، قربانیان خود را به دام می‌اندازند؛ آنها با سوء‌ استفاده از سایت‌های تبلیغاتی و اپلیکیشن‌های مشابه، با درج آگهی‌های جعلی و با تعیین قیمت‌های پایین ‌تر از عرف بازار و وسوسه انگیز از مشتریان درخواست مبلغی به عنوان بیعانه می‌کنند و پس از واریز مبلغ توسط خریدار، کلاهبردار گوشی خود را خاموش و یا دیگر پاسخگوی تلفن خود نیست.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: قیمت نازل و تحریک خریدار از سوی فروشنده از شگردهای مجرمان سایبری است؛ شهروندان به هیچ عنوان قبل از رویت و کسب اطمینان از کیفیت و اصل بودن کالای تبلیغ شده، مبلغی را تحت عنوان بیعانه برای افراد واریز نکنند و هر پرداختی حتما بعد از رویت و اطمینان از کیفیت کالا باشد.

سردار بهدانی فرد تاکید کرد: شهروندان حتما از فروشگاه‌های اینترنتی که دارای نماد اعتمادالکترونیکی هستند خرید کنند و به جای دادن بیعانه از گزینه پرداخت وجه در محل استفاده کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به همشهریان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس فتا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir مراجعه نمایند.

کشف ۷۲ هزار قلم کالای احتکار شده در یزد

فرمانده انتظامی استان از کشف ۷۲ هزار و ۲۰۰ عدد تخم مرغ، پودر ماشین لباسشویی، شکر و روغن سرخ کردنی خارج از شبکه توزیع در بازرسی از یک انبار خبر داد.

سردار" عباسعلی بهدانی فرد" گفت: با کسب خبری مبنی بر احتکار مقادیری تخم مرغ، روغن خوراکی و ... توسط فردی سودجو در انباری واقع در یکی از محله‌های شهرستان یزد بلافاصله ماموران پلیس اماکن برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی گفت: ماموران با انجام تحقیقات نامحسوس و حصول اطمینان از وجود کالا در انبار مذکور، با هماهنگی قضائی به همراه تیمی از بازرسان اداره تعزیرات ، جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه تیم رسیدگی کننده پرونده در بازرسی از این انبار، ۷۲ هزار و ۲۰۰ عدد تخم مرغ، پودر ماشین لباسشویی، شکر و روغن سرخ کردنی خارج از شبکه توزیع کشف و آن را پلمب کردند، خاطر نشان کرد: ارزش ریالی کالای‌های کشف شده توسط کارشناسان مربوطه بیش از ۳ میلیارد ریال اعلام شده است.

وی در پایان از شهروندان خواست، هرگونه اخبار مربوط به قاچاق و احتکار کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند تا اقدامات قانونی در اسرع وقت انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha