۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85163488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تابستانه مهارت در بوشهر آغاز شد

۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85163488
طرح تابستانه مهارت در بوشهر آغاز شد

بوشهر - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: طرح تابستانه مهارت با هدف هدایت شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان طرح تابستانه مهارت در این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، عبدالمجید دراهکی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تابستانه مهارت در راستای افزایش مهارت‌ آموزی، عدالت آموزشی، توانمندسازی اقتصادی، سرمایه‌گذاری علمی و توسعه کمی و کیفی خدمات گروه‌های مخاطب با نگاه ویژه به دانش‌آموزان کم بضاعت در استان در حال اجرا است.

وی توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت‌آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش‌آموزان، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش آموزان، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی بازماندگان از تحصیل و کمک به هدایت تحصیلی و شغلی آنها، استعداد و رغبت سنجی و سنجش الگوی شخصیتی و تعیین مناسب‌ترین شغل، معرفی ظرفیت‌های اشتغال در جامعه را از دیگر رویکردهای طرح تابستانه مهارت عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: جامعه هدف طرح تابستانه مهارت دانش‌آموزان و سایر گروه‌های سنی ۱۲ تا ۱۸ سال است.

وی یادآور شد: همچنین رده‌های سنی ۱۲ تا ۱۵ سال نیز با عنوان مهارت آموز و سنین ۱۵ تا ۱۸ سال با عنوان کارآموز در طرح تابستانه مهارت شناخته می‌شوند.

دراهکی همچنین با اشاره به تفاهم نامه مشترک این اداره کل با دانشگاه فنی و حرفه‌ای امام خامنه‌ای بوشهر گفت: این تفاهم‌نامه با رویکرد توانمندسازی مهارت‌های دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال منعقد شده است.

وی یادآور شد: در سالجاری برای ۱۶ گروه هدف براساس سند مهارتی و اشتغال هدفمند برنامه آموزشی برای مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان تدوین شده است.

دراهکی آمادگی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، مربیان و فضاهای آموزشی استان برای خدمت رسانی به قشرهای مختلف جامعه، توانمند سازی جوانان و کمک به اشتغال و رفع محرومیت به صورت رایگان را اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha