عودت ساختمان مراکز تربیت معلم سابق به دانشگاه فرهنگیان مصوبه دولت است

زنجان - ایرنا - معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: عودت ساختمان مراکز تربیت معلم و دانشسراهای سابق به دانشگاه فرهنگیان مصوبه دولت است ولی در این زمینه با مقاومت هایی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز انصاری راد روز شنبه در بازدید از پردیس الزهرا دانشگاه فرهنگیان زنجان افزود: فضایی که برای مراکز تربیت معلم بود باید در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار داده شود.

وی به جذب سالانه حدود ۲۵ هزار دانشجو به دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: اگر این فضاها و ساختمان به دانشگاه فرهنگیان عودت داده شود، ظرفیت پذیرش دانشگاه تا ۲ برابر افزایش می یابد.

انصاری راد افزود: رفع مشکل کمبود معلم فقط از راه افزایش جذب دانشگاه فرهنگیان ممکن است و این مساله هم در گرو توسعه فضاهای مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: در همین استان زنجان ۱۴ مرکز دانشسرا و تربیت معلم فعال بود ولی امروز تعداد قابل توجهی از این بناها و ساختمان کاربری های دیگری پیدا کرده اند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه این دانشگاه کار خطیر تربیت معلمان را برعهد دارد ولی نسبت به توسعه آن غفلت شده است، گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب نیز این است که ورود معلم به آموزش و پرورش فقط باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد.

انصاری راد افزود: هم اکنون بیش از ۹۵ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان کشور در حال تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha