۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱
کد خبر: 85163627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتحادیه اروپا: چرخه معیوب خشونت در کرانه باختری تاسف‌بار است

لندن – ایرنا – سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا در ادامه واکنش انفعالی غرب به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، بدون محکوم کردن کشتار مظلومانه فلسطینیان، از آنچه چرخه معیوب خشونت در فلسطین اشغالی نامید ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایرنا، یتر استانو روز شنبه طی سخنانی در کنفرانس خبری از بروکسل گفت: جنگی که در کرانه باختری در فلسطین اشغالی و اسرائیل شاهد هستیم نشان‌دهنده چرخه معیوب خشونت است که به رغم فراخوان اتحادیه اروپا و جامعه بین‌الملل برای کاهش تنش‌ها، متوقف نشده است.

وی با چشم‌پوشی از هفت دهه اشغالگری و جنایات صهیونیست‌ها مدعی شد: این وضع تا زمانی که دورنمای معتبر از روند سیاسی مشخص نباشد ادامه خواهد داشت.

سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا ادعا کرد که تنها از طریق روند سیاسی می‌توان به «این تحولات تاسف‌بار که در نتیجه آن مردم بی‌گناه جان خود را از دست می‌دهند» پایان داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، نظامیان رژیم صهیونیستی از بامداد دوشنبه هفته گذشته، شهر و اردوگاه جنین را از زمین و هوا مورد حمله و بمباران قرار دادند که در اثر آن ۱۳ فلسطینی شهید و ۱۱۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی با واکنش شدید نهادها و کشورهای اسلامی و عربی روبه‌رو شد و این کشورها جنایت آفرینی رژیم آپارتاید را نقض آشکار قوانین بین المللی دانسته و بر لزوم مقابله جامعه بین المللی با آن تاکید کردند.

کشورهای غربی طی روزهای گذشته با صدور بیانیه‌های انفعالی ضمن به رسمیت شناختن آنچه حق مشروع رژیم صهیونیستی در دفاع از خود نامیده و بدون محکوم کردن جنایات صورت گرفته، به درخواست برای کاهش تنش‌ها اکتفا کرده‌اند.

حسام زملط سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در لندن هفته پیش در گفت‌وگو با تعدادی از رسانه‌های جریان اصلی انگلیس تصریح کرد: مادامی که اسرائیل در برابر قوانین بین‌المللی پاسخگو نباشد، صلح در خاورمیانه جاری نخواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha