۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۱۳
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 85163696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آخرین بخش مطالبات کشاورزان گندمکار خوزستانی آماده پرداخت شد

اهواز - ایرنا - مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت: آخرین بخش مطالبات کشاورزان گندمکار خوزستانی به مبلغ ۸۶۲ میلیارد ریال آماده پرداخت شد.

جهانپور معماریان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:کل مطالبات کشاورزان گندمکار خوزستانی که محصول خود را به میزان یک میلیون و ۷۱۸ هزار و ۹۸۱ تُن به صورت تضمینی به دولت فروختند ۱۸۸ هزار و ۱۸ میلیارد ریال بود که از این میزان تاکنون ۱۹۷ هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی گفت: مبنای محاسبه هر کیلوگرم گندم معمولی به نرخ تضمینی ۱۱۵ هزار ریال بود که پس از تعیین نهایی قیمت تضمینی آن از سوی دولت، مابه التفاوت آن پس از تامین اعتبار توسط شعب بانک کشاورزی به حساب کشاورزان گندمکار خوزستانی واریز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، برداشت و خرید گندم به قیمت تضمینی در خوزستان از ۳۰ فروردین ماه امسال شروع و در یک دوره ۴۰ روزه حدود ۸۰ درصد گندم تولیدی استان خریداری و به انبارها و سیلوهای تعاون روستایی، غله و کارخانه آرد بخش خصوصی انتقال یافت.

نخستین بخش مطالبات کشاورزان گندمکار خوزستانی هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ همزمان با سفر استانی رییس جمهور به خوزستان به مبلغ ۴۶۴ میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شد.

بنا به اعلام اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان، میزان خرید امسال گندم به نرخ تضمینی در مقایسه با سال زراعی گذشته ۲۸ درصد رشد داشت.

بارندگی های مناسب در فصل زمستان و بهار، بهبود دیمزارها ، کنترل آفات و خنکی هوا در فصل بهار از عوامل اصلی بهبود تولید گندم در خوزستان بوده است.

پرونده خرید تضمینی گندم روز پنجشنبه گذشته ۱۵ تیر ۱۴۰۲ بسته شد و برای پنجمین سال متوالی خوزستان جایگاه نخست کشوری را در خرید گندم از آن خود کرد.

خوزستان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پس از ۵۰ سال به یک رکورد تاریخی در تولید و خرید تضمینی گندم دست یافت.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات زراعی، باغی ، دامی و شیلات معادل ۱۴ درصد کل محصولات بخش کشاورزی کشور را تامین می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha