۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85164166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح های فاضلاب خراسان‌شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۱۰۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای اجرای طرح های فاضلاب در سه شهرستان استان جذب شد.

سید ابراهیم حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اعتبارات برای توسعه تصفیه خانه بجنورد و اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب در شیروان و مانه سملقان هزینه می شود.

وی گفت: توسعه و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب بجنورد به ظرفیت ۳۸ هزار و ۱۰۰ مترمکعب در شبانه روز از سال گذشته آغاز شده و اینک ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسینی افزود: تکمیل و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر بجنورد به صورت قرارداد طرح با تاکید بر توسعه فرایند بیولوژیکی، ایجاد تاسیسات جدید بروز در بخش تصفیه فیزیکی و ته نشینی و هوادهی و تصفیه لجن است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی یادآور شد: افزایش ظرفیت تصفیه خانه بجنورد سالها به دلیل نبود اعتبار و سرمایه گذار، راکد مانده بود که در سفر رییس جمهور به استان تامین اعتبار این پروژه انجام شد.

وی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۳۲ هزار مترمکعب فاضلاب در شیروان، بجنورد و اسفراین استان تصفیه می شود، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب با هدف ارتقای بهداشت عمومی، جلوگیری از آلوده شدن سفره‌های آب زیرزمینی و حفاظت از محیط زیست اجرا می شود.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha