گازرسانی به فاز یک شهر چابهار، ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

چابهار- ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: خراسان رضوی مسوولیت اجرای گازرسانی در شهرهای چابهار، کنارک، صنایع و بخشی از روستاهای این منطقه را در سه فاز بر عهده دارد که فاز یک شهر چابهار در حال اجرا و دارای پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی و فاز ۲ چابهار و فاز یک کنارک نیز در مرحله پیمان‌سپاری است.

محمدرضا میرشکاری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: گازرسانی به ۱۱ شهر و ۸۰۵ روستای سیستان و بلوچستان از قبیل شهرهای قصرقند، نیکشهر، سرباز و ساربوک و گازرسانی به روستاهای چانف، جکیگور، پارود شرکت گاز استان خراسان جنوبی و گازرسانی به ۱۲ شهر و بیش از ۹۰۰روستا مشتمل بر روستاهای شهرستان نیمروز و گازرسانی به دیگر شهرها و روستاهای منطقه سیستان بر عهده شرکت گاز استان یزد است.

وی با اشاره به اینکه تجربه و توان استان های معین در خدمت گازرسانی به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان است، افزود: با توجه به پهناوری این استان و توجه ویژه شرکت ملی گاز ایران، برخی از شرکت های گاز استانی تحت عنوان معین با هدف تسریع در فرآیند پروژه های گازرسانی با همه توان در حال فعالیت هستند.

مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان در خصوص آخرین وضعیت پروژه های گازرسانی در استان گفت: اکنون هشت شهر از مجموع ۵۵ شهر استان شامل زاهدان، زابل، ایرانشهر، خاش، بمپور، بزمان، اسماعیل آباد و محمدان از گاز طبیعی بهره مند شده‌اند که در مجموع و تاکنون بیش از ۱۲۸ هزار و ۵۰ مشترک خانگی و حدود یک هزار و ۹۵۰ مشترک عمده از این موهبت الهی استفاده می کنند و این در حالیست که امکان اشتراک پذیری جهت ۲۲۳ هزار و ۴۰۰ مشترک مهیا شده است.

وی افزود: شهرهای ادیمی، دوست محمد، محمدآباد، زهک و علی اکبر از دیگر شهرهای واقع در منطقه سیستان هستند که شبکه مورد نیاز آنان به صورت کامل اجرا و طبق برنامه ریزی انجام شده تزریق گاز این شهرها نیز در آینده ای نه چندان دور انجام و بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته حدود هشت هزار مشترک در این شهرها خواهیم داشت.

میرشکاری از دیگر پروژه‌های در دست اقدام توسط شرکت گاز سیستان و بلوچستان را گازرسانی به شهر گلمورتی با پیشرفت ۹۷درصدی، گازرسانی به شهر سرجنگل با پیشرفت ۱۲ درصدی، تکمیل انشعابات شهر زابل، نصب انشعابات شهرهای ادیمی، دوست محمد، محمدآباد، زهک، گازرسانی به شهر نصرت آباد و گازرسانی به نیروگاه ۴۸۴ مگاواتی زاهدان و نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار اعلام کرد.

وی با بیان اینکه این شرکت از گازرسانی به روستاها نیز غافل نیست، گفت: گازرسانی به روستاها و صنایع آنان نیز از اولویت‌های این شرکت است و تاکنون ۳۰ روستا واقع در شهرستان ایرانشهر و بمپور ۲ هزار و ۷۰۰ مشترک خانگی روستایی ساکن از این موهبت بهره‌مند شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha