۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85164404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چالش های ادامه دار رژیم صهیونیستی در جنین

۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبر: 85164404
چالش های ادامه دار رژیم صهیونیستی در جنین

تهران - ایرنا - عضو ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی گفت: چند واقعیت ناراحت‌کننده برای رژیم اسرائیل وجود دارد که در پی حمله خشونت‌آمیز هفته گذشته ارتش این رژیم به جنین، ظاهر شد.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا، «آرون دیوید میلر» عضو ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی در مقاله ای که در مجله آمریکایی «فورین پالیسی» منتشر کرد به حقایقی که به گفته وی برای رژیم اشغالگر اسرائیل ناراحت کننده است، اشاره شده است.

اسراییل در جنین و نابلس با مشکل مقاومت روبه روست

میلر تصریح کرده که رژیم اسرائیل طی دو سال گذشته در شهرهای شمالی کرانه باختری مانند نابلس و جنین که در آن گروه‌های مسلح سازمان‌یافته با حمایت حماس و جهاد اسلامی برای مقاومت در برابر نظامیان اشغالگر اسرائیلی ظاهر شده‌اند با مشکل مکرر مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه نفوذ تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح در جنین از بین رفته است، اضافه کرد: با از بین رفتن تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی با گزینه ناخوشایندی روبرو خواهد شد.

به اعتقاد وی رژیم صهیونیستی یا باید در مناطقی از کرانه باختری که خارج از کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین است، امنیت بیشتری بدهد یا اینکه باید شاهد نفوذ حماس و دیگران که خلاء را پر کرده اند، باشد.

میلر با اشاره به اینکه با از بین رفتن تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم اسرائیل با گزینه ناخوشایندی روبرو خواهد شد، افزود: رژیم اسرائیل ممکن است چاره‌ای جز اشغال مجدد بخش‌های وسیعی از کرانه باختری نداشته باشد، امری که مسئولیت برخورد با مردم فلسطین یا فرو رفتن این مناطق در هرج و مرج را متوجه این رژیم می کند.

۵۰ عملیات ضد صهیونیستی طی دو سال

عضو ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی در مقاله خود با اشاره به اینکه ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی طی دو سال گذشته بیش از ۵۰ حمله مسلحانه را از منطقه جنین که به «محل تولید» عملیات مقاومت تبدیل شده، شاهد بوده، به نقل از «تمیر هایمان» ‌ رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی آورده است که این مقام ارتش اسراییل می گوید که عملیات مقاومت مسلحانه به پول نیاز ندارد.

میلر تصریح کرده که یکی از نگرانی‌های اصلی رژیم اسرائیل این است که روحیه مقاومت در جنین به مناطق دیگر کرانه باختری در جنوب گسترش یابد و سیطره تشکیلات خودگردان فلسطین در مکان‌هایی نزدیک‌تر به مقر تشکیلات خودگردان در رام‌الله و جایی که نفوذ آن قوی‌تر است را از بین ببرد.

کابینه رژیم اسرائیل راهبرد سیاسی ندارد

وی به نقل از منابع بلندپایه سیاسی رژیم صهیونیستی که به نام آنها اشاره ای نشده است، آورده است: هدف از عملیات اخیر جنین هموار کردن راه بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به این اردوگاه بود.

میلر در مقابله خود بدون توجه به دلیل اصلی درگیری، ابراز تردید کرده که رژیم اسرائیل فکری جدی در مورد چگونگی بازگرداندن تشکیلات خودگردان فلسطین در این مناطق یا افزایش اعتبار سیاسی آن و یا بهبود شرایط رژیم اشغالگر که بتواند جذابیت حماس و جهاد اسلامی را کاهش دهد، داشته باشد.

وی می افزاید، آنچه در حال وقوع می باشد، بر عکس است، زیرا رژیم اسرائیل در همه چیز به جز نام، تلاش می کند تا کرانه باختری را (به سرزمین های اشغالی) الحاق کند و در واقع کابینه رژیم اسرائیل برای تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین و تقویت وجهه حماس و جهاد اسلامی کار می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha