کابینه نتانیاهو: کمک به تشکیلات خودگردان در گرو توقف اقداماتش علیه تل آویو است

تهران - ایرنا- کابینه رژیم صهیونیستی کمک و ارایه تسهیلات به تشکیلات خودگردان فلسطین را در گرو توقف اقدامات آن علیه رژیم صهیونیستی در سطح بین المللی و داخلی دانست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که کابینه امنیتی این رژیم (کابینه متشکل از چند وزیر کلیدی و امنیتی) تصمیم گرفت که برای جلوگیری از هرگونه فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش کند.

دفتر نتانیاهو بدون ارائه جزئیات اعلام کرد که نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم اسرائیل برنامه‌هایی را برای آنچه آن را به زعم خود "تحقق ثبات در وضعیت شهروندان غیرنظامی فلسطین" خواند، به کابینه امنیتی ارائه خواهند کرد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص افزود: پیشنهاد کابینه امنیتی برای جلوگیری از فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین مشروط بر توقف فعالیت‌های این تشکیلات علیه اسرائیل در عرصه حقوقی و سیاسی بین‌المللی و توقف فعالیت تحریک‌آمیز رسانه‌ها و سیستم آموزشی (فسطین) و قطع حقوق و دستمزد خانواده‌های مجریان حملات (ضد صهیونیستی) و توقف ساخت و ساز اسرائیل در منطقه C است.

طبق توافق اسلو که به امضای یاسر عرفات رئیس وقت سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و اسحاق رابین نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی رسید، کرانه باختری به سه منطقه A و B و C تقسیم شد و براساس آن، منطقه A که تنها ۱۱ درصد از خاک کرانه باختری را تشکیل می‌داد تحت کنترل کامل تشکیلات خودگردان فلسطین قرار گرفت. منطقه B با ۲۸ درصد از مساحت کرانه باختری به صورت مشترک توسط رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان اداره می‌شود؛ رژیم صهیونیستی مسئول تامین امنیت و فلسطینی‌ها مسئول اداره امور شهری آن هستند. در نهایت منطقه C تشکیل دهنده دو سوم (۶۱ درصد) مساحت این منطقه به صورت کامل تحت مدیریت رژیم صهیونیستی است.

در همین زمینه، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در تیتر اصلی خود نوشت: محبوبیت تشکیلات خودگردان فلسطین حتی قبل از حمله هفته گذشته اسرائیل به جنین در سطح پایینی قرار داشت و پس از این حمله، اعتماد فلسطینی‌ها به تشکیلات خودگردان فلسطین به صفر رسیده است.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه خود بدون ذکر نام اضافه کرد: اخراج «محمود العالول» معاون رئیس جنبش فتح، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را وادار کرد تا فورا" با فرماندهان فتح ملاقات کند و از فرماندهان این جنبش در جنین بخواهد که برای دفاع از تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبری جنبش، خود را بازسازی کنند.

به گفته این منبع، العالول که فرد شماره ۲ جنبش فتح محسوب می‌شود، هنگامی که برای شرکت در مراسم تشییع شهدای جنین آمده بود، همراه با دیگر رهبران تشکیلات خودگردان و جنبش فتح توسط توده‌های مردم اخراج شد و جمعیت شعار «برو بیرون، برو بیرون» علیه آن‌ها سردادند.

این منبع گفت: فلسطینی‌ها از رفتار سرویس‌های امنیتی و دیگر امور تشکیلات خودگردان از جمله‌ عدم دفاع از مردم جنین در برابر حمله اسرائیل و بازداشت ده‌ها فعال مسلح (مبارز فلسطینی) به ویژه «مصعب اشتیه» از فعالان «حماس» در کرانه باختری و همچنین یکی از اعضای (گروه مبارز فلسطینی) «عرین الاسود» (بیشه شیران) و دو تن از مسئولان گردان قدس (وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) به نام‌های «مراد ملایشه» و «محمد براهمه» که در جنین بودند، خشمگین هستند.

وی اشاره کرد: جمعه شب، بسیاری از افراد مسلح از گردان‌های شهدای الاقصی شاخه نظامی جبش «فتح» به خیابان‌های جنین آمدند و دست به شلیک تیر هوایی زدند تا ثابت کنند که فعالیت (مبارزاتی) آن‌ها ارتباطی با تشکیلات خودگردان فلسطین ندارد و آن‌ها جزئی از مردان اردوگاه هستند که علیه نیروهای اسرائیل در حمله به جنین جنگیده و مشارکت داشته اند.

این روزنامه صهیونیستی در بخش دیگری از گزارش همچنین مدعی شد که العالول در راس یک هیات از مسئولان ارشد جنبش فتح دو روز پیش به اردوگاه جنین بازگشت و با افراد مسلح از گردان جنین دیدار کرد.

این تحولات درحالی صورت می گیرد که اوایل روز شنبه، ۳۰ دیپلمات از جمله نماینده اتحادیه اروپا در مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان از اردوگاه جنین بازدید کردند و «سوان کون فون بورگدورف» نماینده اتحادیه اروپا تاکید کرد که حمله نظامی به اردوگاه پناهندگان جنین بسیار دردناک بود و آنچه اتفاق افتاده، نقض قوانین بین المللی است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت هشدار داد که وضعیت خاصی در جنین وجود دارد که در آن همه گروه‌های مقاومت از جمله جهاد اسلامی، حماس و گردان‌های شهدای الاقصی زیر نظر یک نیرو که گردان جنین است، عمل می‌کنند و وضعیت در شهر نابلس در شمال کرانه باختری نیز مشابه است و در آنجا، همه زیر نظر «عرین الاسود» فعالیت می‌کنند.

این روزنامه در خبر خود پیش بینی کرد که با وجود مخالفت «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به توصیه دستگاه امنیتی رژیم اسرائیل، کابینه این رژیم تسهیلات اقتصادی را [ برای تشکیلات خودگردان فلسطین ]تصویب و در مورد تحکیم قدرت این تشکیلات در میدان عمل گفت و گو خواهد کرد، ضمن آنکه اقدامات دیگری مانند کاهش مالیات و ایجاد یک منطقه صنعتی برای فلسطینی‌ها انجام خواهند داد.

حمله هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین و اردوگاه آن از بامداد دوشنبه تا بامداد چهارشنبه هفته گذشته ادامه داشت و در جریان این حمله صدها خودرو، تانک و تک تیرانداز همراه با جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در هجوم گسترده به اردوگاه شرکت کردند که آسیب‌های زیادی به زیرساخت ها، مساجد و ده‌ها خانه و خیابان وارد شد.

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۱3 فلسطینی از جمله پنج کودک و زخمی شدن بیش از ۱۴۰ نفر دیگر در این حملات خبر داد که وضعیت ۳۰ نفر از آن‌ها وخیم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha