اجرای طرح ساماندهی فرهنگی مجتمع‌های ورزشی در ۳۰۰ نقطه کشور هدفگذاری شد

اراک - ایرنا - مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، از انتخاب استان مرکزی به عنوان نمونه (پایلوت) کشور در اجرای طرح ساماندهی فرهنگی مجتمع‌های ورزشی خبر داد و گفت: اجرای این طرح در ۳۰۰ مجمتع ورزشی سطح کشور تا پایان سال جاری هدفگذاری شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی، حجت الاسلام « علی احدی » در آیین تکریم و معارفه معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان این استان، افزود: ۲۸ هزار مترمربع فضای ورزشی به جز فضاهای ورزشی نیروهای مسلح، آموزش و پرورش و ارگان‌های دیگر در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد و ساماندهی مجتمع‌های ورزشی با هدف استفاده بهینه از این میزان فضای ورزشی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، برای هر مجتمع شماری از ورزشکاران، یک گروه فرهنگی را تشکیل می دهند و براساس دستورالعمل‌ها و مسیری که وزارت ورزش و جوانان ترسیم کرده به اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌پردازند.

مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: امید است تا پایان سال ۳۰۰ گروه مردمی فرهنگی ورزشی در موقعیت‌های مختلف فرهنگی ورزشی کشور بتوانند نقش آفرینی کنند و تعامل و هم افزایی لازم را با وزارت متبوع داشته باشند.

حجت الاسلام احدی گفت: مناسب سازی محیط‌ و فضای ورزشی برای انجام فعالیت‌های جسمانی از جمله اقدامات و محورهای کلیدی در راستای ارتقای وضعیت فرهنگی ورزشی کشور است و در این راستا باید تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم بکارگیری شود.

وی اظهار کرد: سالم بودن محیط‌های فرهنگی ورزشی ابعاد مختلفی دارد و نیاز است توجه ویژه‌ای به نما و فضاسازی فرهنگی شود.

مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: علاوه بر انجام فعالیت‌های ورزشی باید زیرساخت‌های لازم برای حضور تمام اقشار جامعه از جمله خانواده و فرزندان باشد تا با آرامش خاطر به انجام فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

در این آیین از زحمات یحیی زاهدی تقدیر و سید مسیح قائم مقامی به عنوان معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی معرفی شد.

بیش از ۱۰۰ هزار ورزشکار استان مرکزی در هیات‌های مختلف ورزشی سازماندهی شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha