استاندار فارس: نقش پزشک خانواده در سلامت کارمندان بررسی شود

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: ساز و کار و نقش پزشک خانواده و همچنین دستگاه اجرایی و کارمندان در تامین سلامت بررسی و شیوه انجام آن بروز رسانی شود.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، سلامت زنان و خانواده افزود: باید به تدریج به سمتی حرکت کنیم که با روش های ارشادی آن دسته از کارکنان و کارمندانی که نسبت به تکمیل پرونده سلامت خود اهتمام ندارند را به انجام این کار تشویق کنیم.

وی، با بیان اینکه ۸۰ درصد بیماری ها غیر واگیر هستند ادامه داد: زمینه مقابله با این بیماری ها از طریق هم‌افزایی دانشگاه‌های علوم پزشکی با دستگاه‌های اجرایی فراهم می‌شود.

نماینده عالی دولت در فارس ظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انعقاد تفاهم نامه با تمام سازمان‌های استان، زمینه اقدامات لازم برای مقابله با بیماری‌های غیر واگیر را فراهم کند.

استاندار فارس: نقش پزشک خانواده در سلامت کارمندان بررسی شود

ایمانیه، با اشاره به جایگاه و نقش مشاوران سلامت در گسترش سلامت در جامعه افزود: مدیران کل دستگاه‌ها همانند گذشته می توانند از متخصصان سلامت به عنوان مشاور در سازمان خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین در جلساتی با حضور مدیران کل دستگاه ها و معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و مشاوران سلامت سازمان ها، زمینه افزایش سلامت پرسنل سازمان ها بررسی و راهکارهای علمی و عملیاتی ارایه شود..

استاندار فارس، به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ماموریت داد که همکاری یا عدم همکاری دستگاه ها در ارتباط با تامین سلامت کارکنان و کارمندان را بررسی کند.

ایمانیه اظهار کرد: با توجه به زیرساختهای استان در حوزه سلامت از جمله خانه‌های بهداشت، پایگاه بهداشت و مراکز جامع سلامت، در صورت استفاده صحیح از این زیرساختها می‌توانیم افراد دارای بیماری های زمینه ای را شناسایی کنیم.

وی افزود: عمده‌ترین علت سکته‌ها ناشی از فشارخون، دیابت، چاقی، استعمال دخانیات، استرس، رژیم غذایی نامناسب و کم تحرکی که هر یک از این موارد راه درمان و شیوه‌های پیشگیری دارند که می بایست نقش هر سازمان و دستگاه در این زمینه مشخص شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha