۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85164746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هلال احمر: اسکان اضطراری در محلات خراسان جنوبی دیده شود

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به حادثه‌خیزی خراسان جنوبی از دهیاری‌ها، شوراها و فرمانداری‌ها خواستاریم که در محلات مختلف اسکان‌های اضطراری دیده شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی روز یکشنبه در کمیته تخصصی "امداد و نجات و امور آموزش در مدیریت بحران" که با موضوع بررسی طرح اسکان اضطراری استان و هم‌اندیشی درباره پویش ملی «غرق نشویم» برگزار شد، اظهار کرد: این اقدام نقش بسزایی در تسهیل خدمت‌رسانی‌ها در زمان وقوع حوادث و بحران دارد.

وی گفت: همچنین لازم است طرح پژوهشی «تخلیه و اسکان اضطراری» در اولویت طرح‌های پژوهشی مدیریت بحران استان قرار گیرد و باید فرهنگ رفتار صحیح هنگام مخاطرات در جامعه نهادینه شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بر لزوم پیشگیری از حوادث غرق‌شدگی نیز تاکید کرد و افزود: باید آموزش‌های غریق به تمامی‌ کارکنان ادارات ابلاغ شود.

وی گفت: با توجه به فعالیت ستاد اوقات فراغت باید آموزش‌های لازم به مسئولان ستاد ارائه شود همچنین با توجه به گرمای هوا و تمایل شهروندان به آب‌تنی نیاز است مسئولان و متولیان بندها، معادن و سدها نسبت به حصارکشی‌ها اقدام کنند.

کاوسی با تاکید بر اینکه مربیان فنی و حرفه‌ای دوره‌های آموزشی غریق را فرا بگیرند افزود: خودکفایی و خوداتکایی تیم‌های امداد سازمان‌های مختلف در بحران از اهمیت بالایی برخوردار است که می‌طلبد مورد توجه قرار گیرد.

زلزله، سیل و توفان از حوادث پر رخداد در خراسان جنوبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha