معاون وزیر تعاون: توسعه کمی و کیفی تشکل‌های کارگری در اولویت است

گرگان  - ایرنا  - معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش برای توسعه کمی و کیفی تشکل‌های کارگری جزو اولویت‌های این وزارتخانه است تا مطالبه به حق این قشر از این طریق دریافت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حسین رعیتی‌فرد یکشنبه شب در جمع تشکل‌ها و بازنشستگان تامین اجتماعی استان گلستان در گرگان افزود: اکنون ۱۴ هزار تشکل کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی در کشور وجود دارد.

معاون وزیر تعاون: توسعه کمی و کیفی تشکل‌های کارگری در اولویت است

وی ادامه داد: دولت سیزدهم در حمایت از جامعه کارگری کشور، علاوه بر عضویت یکی از اعضای این جامعه در شورای عالی کارگری، خدمات رفاهی از جمله ارایه تسهیلات بانکی و درمانی و حقوق و دستمزد را افزایش داده است.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: دولت آیت‌الله رییسی تلاش دارد تا دغدغه‌های باقی مانده جامعه کارگری را با همکاری مجلس شورای اسلامی را حل کند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت باقی مانده که با تسویه آن ارایه خدمات به قشر بازنشستگان این سازمان ارتقا خواهد یافت.

معاون وزیر تعاون: توسعه کمی و کیفی تشکل‌های کارگری در اولویت است

مجلس با رانت‌خواری مخالف است

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس شورای اسلامی از سرمایه‌گذاری در جامعه استقبال می‌کند اما با رانت‌خواری مخالف است.

علی بابایی کارنامی با بیان اینکه مجلس در رانت‌خواری با کسی تعارف ندارد، خاطر نشان کرد: با نگاهی که اکنون برای توسعه کشور نزد محلس و دولت وجود دارد می‌توان طی ۲ سال کشور را درست کرده و از چنگ رانت‌خواران آزاد کرد.

وی ادامه داد: مجلس و دولت مصمم هستند تا در برنامه توسعه هفتم، دغدغه قشر کارگری را در حوزه‌های مختلف حل کنند.

مجلس و دولت برای حل مشکلات کارگران جدی است

همچنین نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس و دولت سیزدهم برای گره‌گشایی از مسایل و مشکلات قشر کارگری در جامعه جدی بوده و تلاش خود را در برنامه هفتم توسعه انجام خواهد داد.

غلامرضا منتظری با بیان اینکه کارگران به عنوان تاثیرگذاران قشر در توسعه اقتصادی کشور شایسته تکریم هستند، افزود: وظیفه داریم مسایل و مشکلات جامعه کارگری به ویژه بازنشستگان را بشنویم و رفع آن‌ها را پیگیری کنیم.

گلستان رتبه ۳۱ در جذب تسهیلات اشتغال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم اظهار کرد: این استان در جذب تسهیلات بانکی در حوزه ایجاد فرصت شغلی، رتبه ۳۱ در میان استان‌های کشور دارد.

حسینعلی خواجه‌مظفری افزود: سال قبل ۲۷ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد ولی خروجی پرداخت تسهیلات بانکی برای ایجاد فرصت شغلی خیلی خوب نیست.

به گفته وی، پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۶، ۱۸، مشاغل خانگی و روستایی به ترتیب رتبه‌های ۲۷، ۲۹، ۳۱ و ۳۰ را به خود اختصاص داده است.

وی ابراز امیدواری کرد که باید در حوزه جذب تسهیلات بانکی برای ایجاد فرصت شغلی در استان چاره‌اندیشی شود.

وی همچنین بر حمایت از قشر کارگری در گلستان تاکید و اضافه کرد: اکنون ۴۷ هزار کارگاه با پوشش ۲۷۸ هزار کارگر مشمول قانون کار در این استان وجود دارد.

استان گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان دارد و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha