۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 85165198
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژاپن پلیس اوکراین را در زمینه کشف و شناسایی اجساد آموزش می‌دهد

تهران- ایرنا -مقامات ارشد پلیس اوکراین برنامه آموزشی در توکیو را از امروز دوشنبه پیرامون راه های یافتن اجساد جنگ با توجه به تجربه ژاپن در یافتن اجساد بسیار زیاد پس از فاجعه زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ آغاز کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از کیودو، براساس اطلاعات پلیس ملی ژاپن طی برنامه آموزشی ۵ روزه که تا روز جمعه در توکیو انجام خواهد شد ۱۰ مقام پلیس اوکراینی درباره مراحل کالبدشکافی، جمع آوری نمونه و تحلیل دی ان ای آموزش خواهند دید.

براساس گزارش های اوکراین ده ها هزار جسد شناسایی نشده از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ در این کشور وجود دارد. پلیس اوکراین همچنین درباره رویکرد ژاپن برای پشتیبانی و حفاظت از سلامت روانی افراد بازمانده و خانواده کشته شدگان آموزش خواهند دید.

اولکساندر شولها نماینده هیات اوکراینی در مراسم افتتاحیه این برنامه در توکیو گفت : «پیوستن همکاران ما به این برنامه برای مناطقی که جنگ در آن در جریان دارد برنامه ریزی شده است. ما از سوی ژاپن برای شرکت در این برنامه آموزشی دعوت شدیم و انتظار داریم از تجربه های فراوان ژاپنی ها در این زمینه بهره ببریم. »

هیروکی تسوتسوئی مشاور بین الملل پلیس ملی ژاپن نیز گفت ما بسیار خرسندیم که می توانیم دانش خود را در اختیار اوکراین بگذاریم و این مسئولیت ما و اوکراین است تا بتوانیم اجساد قربانیان را در اولین فرصت به خانواده هایشان برگردانیم. »

پلیس ژاپن تا پایان فوریه سال جاری میلادی ۱۵ هزار و ۸۳۰ جسد از افرادی که در فاجعه زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ جان خود را از دست داده بودند را در استان های ایواته، میاگی و فوکوشیما پیدا و ۹۹.۷ درصد آن ها را شناسایی و تشخیص هویت کرد.

این برنامه آموزشی در پی آن برنامه ریزی شد که در ماه مه کی‌یف با سفارت ژاپن در اوکراین تماس گرفت و در زمینه پیدا کردن و شناسایی اجساد از متخصصان ژاپنی درخواست کمک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha