۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85165345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمارستان ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی کردستان تقویت می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان گفت: بخش درمان تامین اجتماعی استان با اجرای طرح‌ها و تجهیز مراکز درمانی در شهرستان‌های مختلف تقویت می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شیرزاد قادرپور اقدم روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سنندج به تشریح اقدامات پیش رو همچنین انجام شده پرداخت و گفت: بیمارستان سقز بافت قدیمی داشت که با ۵۵ میلیارد تومان تعمیر و تجهیزات جدید نیز تامین شد.

وی با بیان اینکه کلنگ زنی ساخت درمانگاه دهگلان نیز ظرف ماه های آینده انجام می شود، افزود: درمانگاه کامیاران پارسال ۲ نوبته شد و درمانگاه مریوان هم امسال نهایی می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان یادآور شد: درمانگاه قروه از فضای فیزیکی مناسبی برخوردار نیست که مجوز ساخت درمانگاه در زمینی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر در میدان بلال حبشی اخذ و در مراحل نهایی است، ضمن اینکه بخش ام آر آی هم در این درمانگاه با ۱۶ میلیارد تومان هزینه راه اندازی شد.

قادرپور اقدم افزایش اتاق های عمل بیمارستان تامین اجتماعی سنندج را از جمله اقدامات مدیریت درمان عنوان کرد و ادامه داد: برای جبران کمبود امکانات تشخیصی و درمانی ۱۶ میلیارد تومان جهت خریداری دستگاه سنگ شکن در این بیمارستان تامین شد.

احداث ام بی آر بیمارستان سقز برای زایمان ایمن با هدف کمک به جوانی جمعیت در ۳۷۰ مترمریع و چهار تخت فعال با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، دریافت مجوز خرید سی تی اسکن و راه اندازی درمانگاه عمومی دیواندره با ۲۹ میلیارد تومان هزینه از دیگر طرح های انجام شده سال گذشته است که وی به آن اشاره کرد.

بیمارستان ها و مراکز درمانی تامین اجتماعی کردستان تقویت می‌شود

پرداخت ۵۰۲ میلیارد تومان تعهدات به مراکز درمانی

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان سیاست مدیریت درمان استان را سطح بندی مراکز، کاهش پرداخت هزینه از جیب، راهبردی خدمات، اجرای نسخه نویسی الکترونیک و پزشک خانواده اعلام کرد.

قادرپور اقدم افزود: پارسال یک میلیون و ۹۷۴ هزار نفر به صورت سرپایی در درمانگاه ها و بیمارستان های تامین اجتماعی استان پذیرش و درمان شدند.

وی با اشاره به ارائه خدمات پاراکلینیک به یک میلیون و ۱۲۲ هزار نفر در سال قبل، اظهار کرد: هر بیمه شده در طول سال سه بار به مراکز طرف قرارداد و غیر قرارداد مراجعه می کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان تعداد بستری شدگان افراد تحت پوشش را در سال گذشته ۲۱ هزار و ۹۷۷ نفر با ۱۵ درصد رشد عنوان کرد و یادآور شد: ۹ هزار و ۸۰۰ فقره جراحی نیز در سال قبل انجام شد.

قادرپور اقدم اضافه کرد: پارسال ۱۳۳ جلسه کمیسیون پزشکی بدوی تشکیل، هزار و ۸۳۴ درخواست دریافت و هزار و ۵۸۴ مورد نیز مطرح شد، ضمن اینکه تعداد جلسات درخواستی تجدیدنظر نیز ۲۸۳ مورد بود.

وی با اشاره به اینکه ۸۰۴ مرکز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی در استان وجود دارد که ۱۲۲ مورد آن پارسال اضافه شد، افزود: سال قبل ۵۰۲ میلیارد تومان تعهدات به مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی استان پرداخت شد.

در حال حاضر ۲ بیمارستان با ۲۱۱ تخت، یک پلی کلینک تخصصی، سه درمانگاه تخصصی، سه درمانگاه عمومی و ۹ مرکز درمانی تامین اجتماعی در کردستان فعالیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha