بیش از۲۵ هزار نفر کردستانی زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان قرار گرفتند

سنندج-ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۵ هزار و ۶۴۱ نفر در استان زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد توانا روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بیمه شده فعال در این صندوق ۸۲ هزار و ۶۰ نفر است.

وی تعداد مستمری بگیران این صندوق در استان را چهار هزار و ۵۴۷ نفر خواند و بیان کرد: از این تعداد ۴۴۷ نفر مستمری بگیر از کار افتاده، ۹۵۹ نفر مستمری بگیر سالمندی، ۸۳۲ نفر هم مستمری بگیر بازنشسته پیش از موعد هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان ادامه داد: ۲ هزار و ۳۰۹ نفر از مستمری بگیران این صندوق را هم بازماندگان اعضای فوت شده صندوق تشکیل داده‌اند.

توانا با اشاره به اینکه ۶۰ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در کردستان فعال است، بیان کرد: در مجموع هم اکنون ۱۱۰ هزار و ۷۰۲ نفر عضو این صندوق در استان هستند.

افزایش ۲۰ درصدی حقوق و مزایای مستمری بگیران صندوق

وی اظهار کرد: یکی از هدیه‌های دولت سیزدهم به اعضای صندوق اجتماعی کشاورزان افزایش ۲۰ درصدی حقوق و مزایای مستمری بگیران بود و در ماه گذشته هم معوقات پنج ماهه هم به جامعه هدف پرداخت شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان بیان کرد: اعضایی که احکام مستمری آنها تا پایان سال ۱۴۰۱ صادر شده است مشمول این افزایش ۲۰ درصدی شدند.

توانا با بیان اینکه سن ورود به بیمه پردازی ۱۸ تا ۵۰ سال است، اظهار کرد: اعضا در هشت سطح می توانند به عضویت این صندوق درآیند که حق بیمه سطح نخست هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و سطح هشت هم افزون بر ۳۰ میلیون ریال است و افراد به طور اختیاری می توانند یکی از این سطوح را انتخاب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha