۱۷ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در کرمان کشف شد

کرمان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: ۱۷ دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز (ماینر)، از یک منزل مسکونی واقع در شهر کرمان کشف و ضبط شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، محمد سلیمانی ساردو افزود: طی ۲ سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در محدوده شرکت توزیع برق شمال استان کرمان، کشف و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: طبق مصوبات در زمان پیک مصرف برق، انشعاب متخلف به مدت سه ماه قطع و در صورت تکرار به مدت یک سال امکان قطع انشعاب وجود دارد ضمن اینکه تمام هزینه های برق مصرفی و نیز خسارات وارده به شبکه برق با قیمت های تمام شده انرژی محاسبه و اخذ می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان تاکید کرد: هرگونه استفاده غیرمجاز از برق در دستگاههای ماینر توسط این شرکت به دقت رصد شده و با متخلفان طبق مقررات برخورد خواهد شد و استفاده کنندگان غیرمجاز یا افراد متخلف پس از شناسایی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

وی ادامه داد: شهروندان موارد مشکوک استخراج غیرمجاز رمز ارز در نزدیکی منزل یا محل کار خود را از طریق درگاه اینترنتی شکایات توانیر بخش مربوط به ثبت رمز ارز غیرمجاز و یا با گزارش به مرکز اتفاقات برق به شماره ۱۲۱ و یا ۱۱۰ اعلام کنند.

سلیمانی خاطر نشان کرد: در این روزهای گرم که مصرف برق به دلیل استفاده از سیستم های سرمایشی بالا رفته و نیاز به همراهی مردم و مشترکین برای صرفه جویی برق، به منظور پایداری شبکه و گذر از روزهای اوج بار دارد، استفاده از این دستگاههای غیرمجاز و پرمصرف اجحاف در حق مشترکین و منابع ملی است.

ارز دیجیتال به‌عنوان یک واحد پولی یا واسطه تبادل برپایه اینترنت تعریف می‌شود که ویژگی‌هایی مشابه با پول فیزیکی را داراست، اما تراکنش‌های انتقال سرمایه را به‌صورت آنی و بدون مرز بین افراد انجام می‌دهد.

استخراج ارزهای دیجیتال بخصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام می‌کنند در حالی که ارز دیجیتال تولید شده با این شیوه به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز به عنوان یکی از مقصران افزایش مصرف برق شناخته می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha