خوی شهر پیشتاز طرح ملی فیبر نوری در شمال غرب کشور شد

ارومیه - ایرنا - عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری برای اولین بار در شمال غرب کشور به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی با سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیارد تومانی شرکت صبانت در این شهر آغاز شد تا خوی، شهر پیشتاز این طرح نام گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین کلنگ زنی طرح ملی فیبر نوری روز دوشنبه با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای استان، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان غربی، مدیرعامل شرکت صبانت، فرماندار، امام جمعه، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار خوی و سایر مسوولان استانی و شهرستانی در شهرداری خوی برگزار شد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر خوی در این آیین گفت: با عنایت به برنامه‌ریزی دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر دسترسی ۸۰ درصد خانوارها و ۱۰۰ درصد کسب و کارها تا پایان دولت به شبکه فیبر نوری شهری، اعضای شورا و شهرداری خوی بصورت جدی وارد عمل شده و اجرای ۸۰ کیلومتر فیبر نوری با سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیارد تومانی «شرکت صبانت» را تصویب و با حمایت کامل مدیریت شهری این طرح امروز، اجرایی شد.

محمد صادق نژاد ادامه داد: با اجرای طرح ملی فیبر نوری در شهر خوی شاهد اتصال ۶۰ نقطه شهری به طول ۲۵ کیلومتر و به ارزش ۲۵ میلیارد تومان و با مالکیت اختصاصی ۸core خواهیم بود.

وی با اشاره به سیاست‌های شورای اسلامی شهر خوی اظهار کرد : مجموعه شورا و شهرداری خوی گام های مثبتی در راستای تحقق شهر هوشمند برداشته و امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی، ضمن حمایت از کسب و کارها مردم نیز از سرعت بالای اینترنت ثابت بهره‌مند شوند

خوی شهر پیشتاز طرح ملی فیبر نوری در شمال غرب کشور شد

مدیرکل امور شهری آذربایجان غربی نیز در این آیین با اشاره به اجرای طرح ملی فیبر نوری گفت: با برنامه‌ریزی ها و سیاست‌های دولت سیزدهم و تاکید استاندار آذربایجان غربی هر روز شاهد توسعه و پیشرفت در تمامی عرصه‌های در استان هستیم و امروز نیز طرح ملی فیبر نوری برای اولین بار در شمال غرب کشور در شهر خوی کلنگ زنی شد.

امیر جوان کیا به مسایل بهره‌مندی جامعه اطلاعاتی و موضوع امنیت سایبری از مزایای این طرح اشاره کرد و افزود : ایجاد شبکه فیبر نوری در دسترسی به اطلاعات امن و سریع و جامع محور یکی از الزاماتی است که در دستور کار دولت قرار دارد.

مدیرکل امور شهری شوراها با معرفی مجری طرح ملی فیبر نوری در استان اضافه کرد: با توجه به تفاهم نامه‌ای که با شرکت «صبانت» به امضا رسیده، شهرهای ۴۸ گانه آذربایجان غربی می‌توانند همانند خوی با همراهی شرکت که مجری طرح ملی فیبر نوری در استان است قدم‌های بسیار خوبی بردارند.

به گفته وی، البته در بعضی شهرها مشکلاتی نیز وجود دارد ولی در تلاش هستیم تا یک استان پیشرو در زمینه توسعه شبکه فیبر نوری در کشور باشیم.

وی به مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی شهر و شهردار پرتلاش خوی که مشتاقانه از این طرح استقبال کردند و فعالان اقتصادی و کسب و کارهای این شهر با اتمام طرح ملی فیبر نوری، از آثار و مزایای آن بهره‌مندی کامل را خواهند برد.

خوی شهر پیشتاز طرح ملی فیبر نوری در شمال غرب کشور شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی نیز در آیین گفت: با در نظر گرفتن اعتبارات و با تاکیدات ریاست جمهوری و وزارتخانه و نیز استاندار آذربایجان غربی، امروز شاهد کلنگ زنی طرح ملی فیبر نوری در شهرستان خوی هستیم.

قاسم جلیلی نژاد به همت مسوولان استانی و پیشرو بودن در اجرای طرح‌های ملی در سطح استان اشاره کرد و افزود: شهر خوی در سال‌های گذشته نیز پیشرو در اجرای طرح‌های ملی بوده و این مساله باعث شد تا امروز برای اولین بار در این شهرستان شاهد اجرای طرح ملی فیبر نوری باشیم.

وی با اشاره به آمارهای کلی از وضعیت استان در حوزه اینترنت پرسرعت اظهار کرد: در حال حاضر در سطح کشور ۱۳ درصد از مردم از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند و تنها سه درصد از این آمار شامل فیبر نوری است که در استان فقط یک درصد است.

جلیلی نژاد از سیاست‌های دولت سیزدهم در این حوزه گفت و ادامه داد: در دهه‌های گذشته متاسفانه اکثر اعتبارات صرفا به جهت ارتقای اینترنت همراه هزینه می‌شد ولی رویکرد جدید این دولت پوشش ۱۰۰ درصد کسب و کارها و ۸۰ درصد خانوارها از فیبر نوری است که در تلاش هستیم تا پایان این دولت اجرایی شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی یادآور شد: در دنیای امروز جوامع به سمت فناوری اطلاعات روی می‌آورند بطوریکه به عنوان مثال در حوزه‌های مختلف اعم از شهر هوشمند، عمل‌های جراحی، خودروهای خودران از اینترنت استفاده می‌کنند لذا اقدامات لازم برای ارتقای سرعت و کیفیت اینترنت باید انجام شود.

وی گفت: کیفیت فعلی سرعت اینترنت اصلا قابل قبول نیست و در همین راستا نیز شبانه روز در تلاش هستیم تا در کنار سرعت، کیفیت اینترنت را هم افزایش دهیم البته شهرستان خوی در این امر پیشتاز است.

خوی شهر پیشتاز طرح ملی فیبر نوری در شمال غرب کشور شد

مدیرعامل شرکت «صبانت» نیز با اشاره به سابقه درخشان این شرکت گفت: شرکت، بیش از ۵۰ سال در زمینه اینترنت فعالیت دارد و پروژه‌های مهمی در این کشور را انجام داده و افتخار دارد که نخستین اینترنت کشور را وارد کرده است.

احمد بید آبادی ادامه داد: بزرگترین دیتا سنترهای کشور را شرکت صبانت ایجاد کرده و در بحث اشتغال زایی نیز در سطح کشور تاثیرگذار بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha