۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85165852
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: طرفین در یمن تنش‌های اقتصادی را کاهش دهند

نیویورک-ایرنا-هانس گروندبرگ فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن به شورای امنیت با بیان اینکه  طرفین در یمن باید فوراً تحریکات نظامی را متوقف کنند و برای آتش بس پایدار در سراسر کشور آماده شوند و با آن موافقت کنند، گفت: طرفین باید فورا تنش اقتصادی را کاهش دهند و به اولویت های اقتصادی کوتاه مدت و بلندمدت بپردازند.

به گزارش ایرنا، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه به وقت محلی در گزارش به شورای امنیت سازمان ملل افزود: برغم پایان آتش بس، یمن و مردم این کشور همچنان از طولانی ترین دوره آرامش نسبی از آغاز درگیری استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین گزارش سازمان ملل در مورد کودکان و درگیری‌های مسلحانه، آتش‌بس به کاهش ۴۰ درصدی نقض‌های شدید حقوق کودکان، مانند قتل، معلولیت، و استفاده در گروه‌های مسلح کمک کرده است.

گروندبرگ ادامه داد: گفت‌وگوها ادامه دارد، اما اگر می‌خواهیم جنگ را به طور پایدار پایان دهیم، این گفتگوها باید به یک موفقیت جدی برسد.

فرستاده ویژه سازمان ملل ادامه داد: طرف ها در یمن در جبهه ای متفاوت نبرد می کنند که آن اقتصاد است. مبارزه برای کنترل بنادر درآمدزا، مسیرهای تجاری، بخش بانکی، ارز و ثروت منابع طبیعی از درگیری سیاسی و نظامی جدایی ناپذیر شده است. ارزش ریال یمن در برابر دلار آمریکا در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: آزادی رفت و آمد نیز یک چالش بزرگ باقی مانده است. محدودیت‌های آزادی رفت و آمد برای زنان و دختران در طول درگیری شدید تر شده است. 

فرستاده ویژه سازمان ملل تاکید کرد: طرفین باید گام‌های جسورانه تری به سوی صلحی پایدار و عادلانه بردارند. این به معنای پایان دادن به درگیری است که نوید حاکمیت ملی پاسخگو، عدالت اقتصادی و زیست محیطی؛ و تضمین شهروندی برابر برای همه یمنی ها، صرف نظر از جنسیت، ایمان، پیشینه یا نژاد را می دهد.

گروندبرگ تصریح کرد: طرفین باید فوراً تحریکات نظامی را متوقف کنند و برای آتش بس پایدار در سراسر کشور آماده شوند و با آن موافقت کنند. طرفین باید فورا تنش اقتصادی را کاهش دهند و به اولویت های اقتصادی کوتاه مدت و بلندمدت بپردازند.

فرستاده ویژه سازمان ملل ادامه داد: طرفین باید در موافقت با مسیری روشن برای از سرگیری روند سیاسی یمن تحت نظارت سازمان ملل به پیشرفت دست یابند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha