۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۷
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85165914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف برق در استان گلستان به مرز هشدار رسید

۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۷
کد خبر: 85165914
مصرف برق در استان گلستان به مرز هشدار رسید

گرگان - ایرنا - دمای بالای هوا در روزهای اخیر در استان گلستان و رسیدن دما در برخی مناطق به ۴۵ درجه سانتیگراد، باعث رسیدن میزان مصرف برق این استان به مرز هشدار رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا عبور دمای هوای شهرهای گلستان از ۴۰ درجه در میانه‌های تیر و احتمال تداوم گرما تا ماه مرداد همراه با افزایش چند برابری مصرف برق، پیام‌آور روزهای سخت و دشوار تامین این انرژی به خصوص برای مصارف خانگی و جلوگیری از قطعی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان گفت: با توجه به افزایش دمای هوا از اواخر هفته گذشته تا امروز، میزان مصرف برق نوساناتی داشته است.

سیداحمد موسوی دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: دمای بالای هوا باعث شد تا میزان پیک مصرف برق مشترکان در استان به مرز هشدار جدی و شدید برسد.

وی با بیان اینکه امروز مردم استان گلستان حدود هزار و ۵۲۰ مگاوات مصرف برق داشتند یادآور شد: میزان مصرف برق گلستانی‌ها روز گذشته هم به یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان گفت روز شنبه گذشته مشترکان استان یک‌هزار و ۴۵۰ مگاوات برق مصرف کردند در حالیکه در داغ‌ترین روزهای تابستان پارسال مصرف روزانه برق مشترکان گلستان به یک‌هزار و ۴۷۰ مگاوات رسیده بود.

به گفته وی در این استان مصرف برق در روزهای عادی حدود ۵۰۰ مگاوات است.

موسوی با بیان اینکه از فردا شاهد کاهش دمای هوا تا حدودی هستیم، گفت: اما بدون شک در هفته‌های آینده بار دیگر دمای هوا به شدت افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط نیاز است تا مردم به منظور جلوگیری از قطع برق، مدیریت مصرف و صرفه‌جویی را در برنامه‌ها و اولویت کارهای روزانه خود قرار دهند.

گلستان ۶۶۰ هزار مشترک برق دارد که عمده آن مشترکان خانگی هستند

اگر چه تاکنون و با مدیریت انجام شده، برق مشترکان خانگی قطع نشده و بهره‌برداری مشترکان صنعتی و کشاورزی برق به جلوگیری از تولید منجر شده، اما کم توجهی به اصل مصرف بهینه شاید در روزهای آینده روند توزیع برق گلستان را با تغییراتی همراه کند.

اصل مورد تاکید مدیران گلستان، جلوگیری از قطع برق مشترکان خانگی است که دلیل آن فراهم کردن زیرساخت های تامین برق است.

افزایش ناگهانی دما در روزهای اخیر باعث خشک شدن سطح جنگل‌ها و مراتع و از دست رفتن رطوبت زمین شده به طوریکه هرگونه سهل‌انگاری می‌تواند فاجعه غیر قابل جبرانی برای جنگل ها و مراتع ایجاد کند.

طبق اعلام هواشناسی گلستان، بر اساس الگوهای پیش‌یابی با تقویت سامانه کم فشار و استقرار پر ارتفاع جنب حاره، ماندگاری هوای گرم با بیشینه دمای ۴۵ درجه تا امشب در منطقه تداوم خواهد داشت، اما بتدریج از روز سه‌شنبه تا پایان هفته دمای هوا کاهش خواهد یافت.

شنبه گذشته آق‌قلا و کلاله با ۴۵ درجه گرمترین شهرهای گلستان بودند ضمن اینکه دمای هوای گرگان، انبارالوم، آزادشهر، مینودشت، گنبد، اینچه‌برون و علی‌آباد از ۴۰ درجه عبور کرده بود.

یکی از تدابیر دولت برای مدیریت مصرف، تغییر ساعت فعالیت ادارات بود

اگر چه آماری از میزان صرفه‌جویی مصرف برق در گلستان با اجرای این طرح ارائه نشده اما در راستای آن، اداره‌کل بحران استانداری گلستان در تصمیمی دیگر، دستگاه‌های اجرایی و واحدهای خدماتی دارای دستگاه ژنراتور در استان را ملزم کرد از روز گذشته تا سه‌شنبه هفته جاری که دمای هوا حرکتی شتابان به سمت گرمای بیشتر دارد برای پایداری برق از این دستگاه‌ها استفاده کنند.

دولت سیزدهم از زمان شروع فعالیت و با آگاهی کامل از این مشکل که همواره آسیب آن متوجه صنایع و تولیدکنندگان بود، تکمیل زیرساخت‌های شبکه برق گلستان را در دستور کار خود قرار داد و با سرمایه‌گذاری کافی و هدفمند، رفع این کمبودها را به اولویت اول خود تبدیل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha