جهش سه برابری پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های سمنان + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به جهش سه برابری پرداخت مستقیم و ماهانه عوارض مالیات بر ارزش افزوده از سوی این اداره‌کل به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال گذشته نسبت به سال قبل آن گفت: سرانه این پرداختی از حدود ۴۱۱ هزار تومان به ازای هر نفر در سال ۱۴۰۰ به یک‌میلیون و ۲۵۱ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حسین‌پور روز سه‌شنبه همزمان با هفته فرهنگ مالیاتی (۱۶ تا ۲۲ تیر) با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان و دیدار با سعید صادقی مقدم رییس و خبرنگاران این رسانه خاطرنشان کرد: پرداخت مستقیم عوارض ارزش افزوده از سوی اداره‌کل امور مالیاتی استان بابت سهم چهار درصدی شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، فرمانداری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری و اداره کل امور عشایری استان، از ۲۸۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ به ۸۷۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۱ افزایش یافت که ۲۰۴ درصد یا سه برابر رشد نشان می‌دهد.

جهش سه برابری پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های سمنان + فیلم

وی با بیان اینکه سرانه عوارض مالیات بر ارزش افزوده به ازای هر نفر در استان سمنان در بهار ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با حدود چهار برابر افزایش از ۱۰۵ هزار تومان در سال گذشته به ۴۰۷ هزار تومان در سال جاری رسید، افزود: مجموع این پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سه ماه ابتدای امسال ۴۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و مدت مشابه سال گذشته ۷۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد: سرانه عوارض پرداختی به ازای هر نفر در استان سمنان نسبت به بسیاری استان‌ها رقمی بالا و قابل توجه است و بخشی از این افزایش پرداختی با پیگیری‌های سازمان امور مالیاتی و دریافت سهم استان سمنان از گمرک‌های خارج از استان و اقلام وارداتی استان سمنان است.

حسین‌پور با یادآوری جمعیت ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفری استان سمنان بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ ادامه داد: محاسبه سرانه عوارض به ازای هر یک نفر از تقسیم پرداختی به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها به کل جمعیت استان محاسبه می‌شود.

جهش سه برابری پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های سمنان + فیلم

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، سال ۱۳۱۳خورشیدی با تاسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است و فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز به اواسط دهه ۵۰ بر می‌گردد.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha