هدف مجمع مجالس آسیایی رسیدن به نقطه اشتراک بین کشورهای عضو است

تهران- ایرنا- عضو مجلس کشور بحرین هدف مجمع مجالس آسیایی را رسیدن به نظرات و نگاه‌های مشترک بین کشورهای عضو عنوان کرد و گفت: اهمیت این مجمع در اتحاد بیشتر کشورهای آسیایی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، احمد صباح السلوم روز سه‌شنبه در حاشیه مجمع مجالس آسیایی که به میزبانی تهران در حال برگزاری است به خبرنگاران اظهار داشت: این مجمع همیشه از اهمیت بالایی برخوردار بوده چراکه به نزدیک شدن نظرات و اندیشه‌های کشورهایی که در این اجلاس حضور دارند، کمک کرده و تاثیر بسزایی در اتحاد بیشتر بین آنها دارد.

وی اظهار داشت: این مجمع برای بررسی بودجه مجالس آسیایی تشکیل شده تا نقشه راه مجمع را تعیین کند.

عضو مجلس نمایندگان بحرین با بیان این نکته که مهم تعیین راهکارهای درست و رسیدن به اتفاق نظر در این مسیر است، ادامه داد: همچنین قرار است در این نشست برخی از مواد بودجه بررسی شود.

السلوم هدف مجمع مجالس آسیایی را رسیدن به نقطه نظرات مشترک بین کشورهای حاضر عنوان کرد تا نسبت به رفع برخی از چالش‌ها اقدام کرده و هماهنگی و نزدیکی بیشتری بین آنها ایجاد شود.

وی درباره رابطه ایران و عربستان نیز خاطرنشان کرد: روابط دیپلماسی دو کشور پس از وقفه‌ای که رخ داده بود، در بالاترین سطح از سرگیری شد و سفارت‌خانه‌های دو کشور فعالیت خود را آغاز کردند که در امنیت و آرامش منطقه تاثیر بسزایی دارد.

نشست سالانه کمیته دائمی بودجه و برنامه‌ریزی و همچنین کارگروه اسناد پایه مجمع مجالس آسیایی (APA) با حضور ۲۰ کشور امروز - ۲۰ تیرماه - به میزبانی تهران درحال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha