چالش‌های مشترک پارلمان عربی و آسیایی نیازمند راه‌حل واحدی است

تهران- ایرنا- رئیس پارلمان عربی با اشاره به نگرانی‌ها و چالش‌های مشترکی که با پارلمان کشورهای آسیایی و عربی وجود دارد، به رسیدن به راه حل‌های واحد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، عادل العسومی در مراسم افتتاحیه کمیته بودجه مجمع مجالس آسیایی که به میزبانی تهران در حال برگزاری است، با بیان اینکه کشورهای عربی، همگام با کشورهای آسیایی در راستای همکاری و گسترش روابط میان ملت‌ها و دولت‌های منطقه و آسیا در این اجلاس شرکت کردند، اظهار داشت: پارلمان‌های عربی ارتباطی میان پارلمان‌های آسیایی و عربی ایجاد کرده است.

رئیس پارلمان عربی، کشورهای عضو این مجمع را دارای تمدن‌های قدیمی دانست و افزود: نیمی از کشورهای عربی عضو پارلمان عربی در قاره آسیا قرار دارند و در مجمع مجالس آسیایی عضو هستند و به نمایندگی از ملت‌های عربی برای گفت‌وگو با سایر ملت‌های آسیا که نمایندگان آنها در این اجلاس حضور دارند، به تهران آمده‌ام.

وی یادآور شد: پارلمان‌های عربی و آسیایی نگرانی‌ها و چالش‌های مشترکی دارند که نه تنها شامل فقر و بیکاری است بلکه مشکلات زنان و کودکان را شامل می‌شود ولی با وجود الگوهای مشترک هنوز نتوانسته‌ایم به راه حل مشترکی دست یابیم.

العسومی با بیان اینکه وظیفه پارلمان‌ها تقویت ارتباط میان ملت‌ها و دولت‌ها است، تصریح کرد: ارتباط میان ملت‌ها و دولت‌ها به افزایش همکاری‌های مشترک پارلمان‌ها از جمله پارلمان‌های عربی و آسیایی بستگی دارد.

وی تاکید کرد: ملت های عربی به دنبال نزدیک سازی چشم اندازهای خود هستند تا پایه‌های مستحکم در روابط بین‌الملل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: پارلمان‌های عربی به دنبال ایجاد روابط مستحکم با همه کشورها هستند و من از طرف کشورهای عربی از برگزاری اجلاس مجمع مجالس آسیایی در تهران تشکر می‌کنم چرا که نقش ما ایجاد ثبات امنیت انسجام و وحدت میان پارلمان‌ها و ملت‌های عربی و آسیایی است.

نشست سالانه کمیته دائمی بودجه و برنامه‌ریزی و همچنین کارگروه اسناد پایه مجمع مجالس آسیایی (APA) با حضور ۲۰ کشور امروز - ۲۰ تیرماه - به میزبانی تهران درحال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha