۲۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸
کد خبر: 85166393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 اظهارنامه‌ ۵۱ درصد مودیان مالیاتی در استان یزد صفر است

یزد- ایرنا - مدیرکل اداره امور مالیاتی یزد گفت: در تیرماه امسال ۸۸ هزار اظهارنامه مالیاتی در استان به ثبت رسید که مالیات ۵۱ درصد آنها صفر محاسبه شده است.

به گزارش ایرنا، رضا نجف‌زاده، روز سه شنبه به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی (۱۶ تا ۲۲ تیرماه) در جمع خبرنگاران افزود: همچنین ۱۰ درصد مالیات وصول شده از یک تا سه میلیون تومان بوده است .

وی ادامه داد: ۱۵ درصد مالیات وصولی سه تا ۱۰ میلیون و ۱۶ درصد هم بالای ۱۰ میلیون تومان بوده و از مجموع اظهارنامه دریافتی ۸۰ درصد براساس توافق با اصناف بوده که بیانگر رضایت‌مندی مودیان از این اداره کل است.

وی خاطرنشان کرد: مالیات برای افراد براساس منابع درامدی که فرد در اظهار نامه ذکر می کند محاسبه می شود و نحوه محاسبه آن برای اصناف متفاوت است.

مدیرکل اداره امور مالیاتی یزد تصریح کرد: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۷۳۹ اظهارنامه دریافت شد که امسال ۱۴ درصد رشد داشته یافته است و در سال جاری براساس خود اظهاری مودیان ۱۷ هزار مودی مالیاتی شناسایی شد.

نجف‌زاده با اشاره به شناسایی موارد قابل توجهی از فرارهای مالیاتی در سال گذشته گفت: فقط از این موارد ۲۸۰۰ میلیارد تومان تراکنش داشته که پرونده مذکور در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

مدیرکل اداره امور مالیاتی یزد خاطرنشان کرد: همچنین امسال یک مورد فرار مالیاتی ۲۸۰۰۰ میلیارد تومان تراکنش مالی شناسایی و بررسی آن در دستور کار است.

وی با اشاره به زمانبر بودن فرایند شناسایی تا اثبات فرارهای مالیاتی گفت: معمولاً فرارهای مالیاتی بزرگ، تعداد زیادی اشخاص ثالت ذی نفع را نیز به همراه دارد.

مدیرکل اداره امور مالیاتی یزد اضافه کرد: مجموع درآمدهای مالیاتی تعیین شده برای استان یزد در بودجه سال جاری ۱۷ هزار میلیارد تومان است که در سه ماهه سالجاری ۸۰ درصد از درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده استان محقق شده ، امیدواریم با توجه به مهلت باقیمانده تا پایان ماه جاری برای ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی، شاهد ۱۰۰ درصد وصول مالیات پیش‌بینی شده باشیم.

وی با اشاره به تحقق ۸۰ درصدی پیش‌بینی سه ماهه درآمدهای مالیاتی استان گفت: بر اساس قانون بودجه درآمد امسال امور مالیاتی استان ۱۷ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

نجف زاده با اشاره به توزیع ۸۰۰ میلیارد تومان از مالیات‌های دریافتی استان در سال گذشته جهت حوزه سلامت تصریح کرد: در سه ماهه امسال نیز ۱۹۰ میلیارد تومان از محل سهم مالیات ارزش افزوده در اختیار حوزه سلامت استان و ۶۰۰ میلیارد تومان نیز بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توزیع شده است.

مدیرکل اداره امور مالیاتی یزد با اشاره به مالیات خانه‌های خالی تصریح کرد: ۲۰ هزار خانه خالی تنها در شهر یزد شناسایی شده و به مالکان آنها پیامک ارسال شده تا نسبت به ثبت واقعی اطلاعات اقدام کنند و پس از پایان تیرماه و راستی آزمایی اطلاعات دریافتی، در مراحل بعدی برای خانه‌های خالی به مدت بیش از ۱۲۰ روز، مالیات صادر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha